Fredagsfräckisen

 
 Lärarinnan ställer frågor till barnen.
- Vad är det, som har fyra ben, är brun och lever i skogen?
- Älgen, svarar ungarna!
- Rätt tänkt, säger lärarinnan, med det kunde vara rådjur också!
Lärarinnan fortsätter:
- Vad är det, som är grön och hoppar i gräset?
- Gräshoppa svarar ungarna!
- Rätt tänkt, säger lärarinnan, med det kunde vara en groda också!
Då ställer Gösta en fråga till lärarinnan.
- Vad är det, som är stor och hård när lärarinnan stoppar det i munnen, liten och mjuk, när den tas ut?
Lärarinnan ger en örfil till Gösta, men han fortsätter:
- Rätt tänkt, fast det kunde vara tuggummi också!




Nu känns det i ryggen vill jag lova.
Jag tog och rensade några rabatter när jag kom hem från jobbet idag.
Maken mossrev gräsmattan, det blev hela trädgårdstunnan full.
Vi har en tunna som kommunen kommer och tömmer var 14:e dag på trädgårdsavfall.

Nu skulle man ju kunna sitta på altanen och njuta av utsikten.
Solen är fortfarande uppe men jag har ett litet problem där.

Och det är några inneboende hyresgäster som har glömt betala hyran.
Myror!! Vi har hällt ut myr, och strött ut bakpulver för det var ett tips som vi fick.
Nu undrar jag om det finns någon som har ett kanon tips, som hjälper.
Det ska ju inte vara allt för giftigt, jag har ju Moses som ska kunna
röra sig i trädgården också.

Det ser ju nästan ut som de har släpat in hela rabatten i uterummet.
Och jag hoppas det är jord så det inte är träet som de gnager sig igenom.
Då rasar snart altanen in.

Ha det gott.


Kommentarer
Postat av: soffie

hihihi guu va bra,

men va trist med snuskmyror hoppas ni får bort dem,

ha en toppenkväll

Postat av: Lena

När jag har haft myror inne har jag strött ut kanel. Min sambo skrattade åt mig första gången jag gjorde det. Men det funkade, fast det var nog inte lika många myror som du har. Kan vara värt att testa kanske.

Lycka till med dina husdjur

2009-04-17 @ 22:07:42
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahaha!!!

Myror har vi oxå, vi har fått hjälp av anticimex men det blir ju lite gifter.

Nu ska jag prov bakpulver hoppas det hjälper vi har myror i köket, kramar Tingeling

2009-04-17 @ 22:26:47
Postat av: Anonym

Vad kul att ni börjat med fredagskjol oxå

Det blir lite festligare med att klä sig på fredagarna nu ust idag då blev det en tunik för min del jag gick som i dvala i morse efter gårdagen kramar Tingeling

2009-04-17 @ 22:49:44
Postat av: anneli

Men jösses!!! Det växer ju så det knakar ända hit hos dig! Rensat rabatter...känns som det är långt till det tilltaget här...Men så fint det blev! Men dessa myror....hjääälp! Hoppas du får ett supertips...tyvärr har jag inget på lager till invasion av det slaget...

2009-04-18 @ 08:27:19
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Carina

Hi,hi fredgsfräckis hos dig är ett måste ;))

Trädgårdsbestyr redan, jag längtar till jag kan ta på mig arbetshandskarna här hemma.

Trevlig helg.

2009-04-18 @ 10:09:39
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Ninni

usch för myror vad dom kan ställa till det!

Men Myrdosor är jättebra...jag vet inte om Moses kan tycka att dom är intressanta.



Men du kan ju ha dom utställda när inte han är i närheten..

Min kollega hade ett bra tips hon har ju också hund..men vad var det hon gjorde..får kolla upp det..kramen



2009-04-18 @ 11:37:55
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Synne

Myror....

Det är trevliga djur, men inte inne.

Det finns nått man kan köpa som vattnar med. Kolla på plantagen, eller om det kan finnas hos Lantmännen, fast det heter väl inte lantmännen nu.

Vi köpte det förra sommaren för vi hade myror i en mur i trädgården. De var överallt.

De försvann ganska fort.

Hoppas det lyckas.



Så skönt det såg ut med en grillfest ute. Här är det inte riktigt så varmt ännu.



Ha nu en fin lördagskväll.

Kram Synne.

2009-04-18 @ 22:15:07
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback