Lördagkväll

Morgonen började med huvudvärk, så tacka vet jag Iprem.
Det är det ända som hjälper, och hjälper inte det så har det gått över i migrän.
Men nu känns det bättre.
Jag sitter här ensam ikväll.
Maken har jag kört in till stan, han skulle på klassfest.
Det måste vara 35 år sedan han gick ur 9:an.
Så ikväll så dricker jag återigen Ramlösa,
jag har lovat att hämta honom inatt om det inte blir för sent
för då får han ta en taxi.
Jag måste ju vara pigg imorgon när lilla Elias kommer till mormor
och hälsar på.

Men det är faktiskt skönt att vara hemma själv ibland.
Jag tassar omkring här i mysbyxor och ett par tjocka rosa chenille
strumpor med ett kohuvud på.
Jättemysigt.

Jag tittade precis på musikmaskinen på TV.
Det är ett program där kändisar tävlar mot varandra
och ska gissa vilken låt som svenska folket har röstat fram som
bästa låt genom tiderna.
Så här såg listan ut.

Topplistan:   
10.    THRILLER    Michael Jackson
9.    I WILL SURVIVE    Gloria Gaynor
8.    LOSING MY RELIGION    R.E.M.       
7.    LIFE ON MARS    David Bowie       
6.    STAIRWAY TO HEAVEN    Led Zeppelin   
5.    NO WOMAN NO CRY    Bob Marley & the Wailers       
4.    IN THE GHETTO    Elvis Presley       
3.    NOTHING ELSE MATTERS    Metallica       
2.    HOTEL CALIFORNIA    The Eagles       
1.    BOHEMIAN RHAPSODY    Queen


Och här är min favorit bland dessa.
Lyssna och njut.

Kommentarer
Postat av: Carina

Hoppas mormor har vilat ut inför besöket i morgon.

Mysa med Elias och skämma bort...ja det tar väl ett tag innan det går att göra, men det får man göra som mormor ;)

Postat av: Pialotta

Mysigt du har det eller haft för nu har säkert mannen kommit hem.. minns då jag var på klassfest efter en farlig massa år.. riktigt kul att se alla de andra och hur de förändrats.. men på något konstigt vis kände man igen alla.. trots kala hjässor, grått hår och ölkaggar;-)

Det programmet, musikmaskinen har jag inte sett.. vilken kanal går det på?

ha de gott i regn o blåsten.. så är det här i alla fall.

Kram

2008-11-16 @ 00:43:30
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: tingeling

Visst är det skönt att ibland vara helt ensam och ha bara sig själv att bry sig om

Ensamhet somär självvald är bäst kram TINGELING

2008-11-16 @ 11:10:15
URL: http://tingelingtingeling.blogg.se/
Postat av: Cissi

Den låten är så bra!

Visst är det skönt att ha en ensam kväll ibland. Just nu har jag haft väldigt många sådana kvällar så nu börjar det bli rätt tråkigt.. Men man får göra det bästa av situationen.



Hoppas du har en mysig dag med Elias!

2008-11-16 @ 12:20:27
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Anna

M mm så härligt att Iprenmannen finns du. Ja ibland är en stund för sig själv ganska gott..lille Elias på besök...nice

2008-11-16 @ 18:59:43
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback