Snart sommartid

Kartor som visar tre olika tidszoner i EU

Då är det snart dags att ställ om klockan till sommartid.
Det är en timme framåt som vi ställer den.
Jag brukar tänka på att man ställer fram trädgårdsmöblerna på våren
och ställer tillbaka trädgårdsmöblerna på hösten, då är det lättare att komma ihåg.

I
Australien släcker man ner allt mellan klockan 24.00 och 01.00
Här i Serige skulle vi göra det samma mellan kl 20.00 och 21.00
Starinljus är ju trevligt men det blir svårare med TV och radio, eller vad tror du?

Kommentarer
Postat av: Mia

Förbaskat, jag hade glömt det där med att släcka ner! Men jag tar det när jag lägger mig, det räknas väl också?? ;-)
Nu är klockorna omställda, tack för påminnelsen! *L*

Postat av: Carina

Men detta hade jag missat, hade ingen
aning om att det är dags att ställa om
klockorna ikväll, där ser man!
Kram Carina

2008-03-29 @ 22:27:10
URL: http://skalet2001.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback