Promenad runt dammarna

Precis bakom vårt villaområde ligger flera majdammar.
Det har blivit populärt bland bönderna att anlägga dammar intill
åkrarna igen, sådana som de hade förr.
Man samlade upp regnvatten som man sedan vattnade åkrarna med.
Men de hade även en annan funktion.
Hägrar och storkar trivdes vid dammarna och höll möss
och andra smådjur borta.


Moses och jag såg två hägrar i skyn, men jag lyckades bara fånga
den ena med kameran.
Små regnmoln seglade förbi,
bara ett par droppar träffade oss.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint fotocollage och nu lärde jag mig nåt nytt, kul kram Tingeling

2008-06-15 @ 21:49:26
Postat av: Anna

Härligt med öppet landskap...intressant med fågellivet..storkar ser man ju inte så ofta.. menar du att det finns sådana fåglar där idag eller var det förr kanske.

Postat av: anneli

stämningsfulla bilder! Har aldrig hört uttrycket majdammar förut, men det verkar ju vara en klok idé. Varför slutade dom med det...?

2008-06-16 @ 00:57:47
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Helen

Mysig promenad med härliga åkrar o fält :)

2008-06-16 @ 14:00:48
URL: http://qristall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback