Campingliv :0)

Vilken härlig helg det har varit.
Jag har glömt hur avkopplande det är att campa.
Man bara är ett med naturen och gör vad man vill av dagen.
Vi hamnade på Skrea camping.

som ligger i Falkenberg och med gångavstånd
till den vackra Skreastrand. Så nu har man badat i havet för
första gången i år. Det har varit närmre 32 grader i skuggan hela helgen
så det var svårt att undvika ett dopp.


På campingen blev det stor uppståndelse när vi rullade in, folk kom med sina kameror
och ville ta ett kort. Ute på vägarna gjord folk tummen upp när de passerade.


I kapseln till husvagnen ser man Bel Airen. Fäljen ska bli röd så småning om.


Moses är så duktig och ligger lös på gräset, han vet vart vår gräns går
och går inte utanför den. Han trivs dock bäst där det är skugga.
En runda till Ullared blev det också, det är ju bara 20 minuter med bil dit från
campingen. Trots det varma vädret var det ändå fullt med folk inne i varuhuset,
men ingen kö som tur var.
Hemma igen och tänder engångsgrillen. Ute på asfalten så det inte
tar eld i gräset.


Det här är ingen grill som ryker, det är ett hus med 8 lägenheter som
brinner. Ingen kom till skada men deras hem brann ner totalt.


Stora mängder vatten från brandbilen märks knappast, det sprakar för fullt ändå.
Det gäller att vara aktsam och inte elda och grilla där det kan sprida sig.
Hur det här gick till vet jag inte.
Men troligen var det en grill som orsakade det.

Med det vill jag bara säga grilla försiktigt eller inte alls.
Ha det gott.




Kommentarer
Postat av: Cissi

Vilken härlig helg ni har haft!

Visst är det kul med campingliv! Jag är uppvuxen i en husvagn och har åkt många mil. Det är ett rätt speciellt liv men skönt!



Havet har varit en bra plats i helgen, trots att jag är en badkruka har jag badat massor av gånger. Jätteskönt!

Hoppas du får en bra vecka!

Postat av: Pialotta

Usch ja det är torrt som fnöske ute nu så det gäller att vara aktsam och ha vatten i berdeskap.. läste just i vår tidning om en 10-åring som tänt på med eldfarlig vätska ett träd .. som tur var fanns det ögon så elden kunde släckas snabbt.. är det ett pojkstreck.. knappast.

Kul er lilla vagn fick så mycket uppmärksamhet.. visst är den en riktig pärla.. Campa har vi oxså gjort några gånger.. lånat vagn då min dotters familj var ägare till en sådan.. nu ett minne blott, men vi var så klart på österlen och en del på Öland. Det senaste skulle jag vilja uppleva igen.. härliga Öland på sommaren.

ha de fint o glöm inte solhatten;-)

2008-06-09 @ 09:19:51
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Carina

Levt camping liv i helgen..härligt :)

Nog sved det lite att vi inte kunde var i vår vagn den här helgen :/

Moses verkar vara en riktig campinghund....så duktig och kan vara lös också.

2008-06-09 @ 17:33:42
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: christel

Låter som en ljuvlig helg.

Otäckt det där med eld...är otroligt försiktig men trots det kan det ju hända...

2008-06-09 @ 19:15:46
URL: http://kottenliv.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det ser verkligen mysigt ut mmed campinglivet och jafg förstår att ni drar till er blickar för ekipaget är så läckert kram Tingeling

2008-06-09 @ 19:16:58
Postat av: Carina

Den campingen var vi till i somras men där var fullt så vi tog den som ligger alldeles efter istället! Wow vilket ekipage ni har, förstår om

många tittade och fotade.

Knappast någon som gör med våran Polar och Honda inte :-)

Kram Carina

2008-06-09 @ 20:35:07
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja nu gäller det att vara försiktig..men du ni måste väl ha coolaste ekipaget när ni är ute. Så blänkande med lister o krom.. Ratt i bakelit kanske. :D

2008-06-09 @ 21:47:34
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jodå, dottern tog studenten i onsdags så nu väntar arbete för henne. Vanliga skolavslutning är nu i veckan.

2008-06-09 @ 21:57:41
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Cim

Hallå där,

nej då, jag jobbar hemifrån och har det mer lugnt ena dagen än andra och idag jobbade jag hela förmiddagen i stort sett... Sen for jag som en skottspole runt i huset... Så nu duger det till helgen då det nog blir storstädning på söndag...

Massa kramar

Ps. VILKET EKIPAGE!!!!!!!! Ja, jag har campat i många år när jag var liten då pappa sålde husvagnar o man levde för detta, så jag vet vilken härlig njutning det är att komma in på en trång camping.. MYYYYS!!!!!

2008-06-09 @ 22:25:29
URL: http://nygiftafrun.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej!

Gud vilken mysig husvagn!!



Jag undrar hur svårt det är att klä om dynorna själv? Ska nämligen hjälpa min mamma att göra just det åt deras husvagn. Har hört att det är svårt, men det kostar ju skjortan att lämna in åt någon "proffs" så då tänkte vi prova själva.

2008-08-30 @ 09:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback