Sitter nu.....

Sitter nu fortfarande i morgonrocken och ska snart hoppa in i duschen.
I bakgrunden spelar en ny CD med Kent.
Jag har plockat och donat lite här på morgonen.
Maten för ikväll ligger i marinad.
Jag var inne hos
Sus igår och fick ett gott tips på en maträtt
som ska testas ikväll.

Idag har de lovat soligt väder. Än så länge har man bara sett en glimt
av solen.
image698
Men med eller utan sol så ska här snart tas en långpromenad.
Moses börjar att tjata om det.
Jag har ju en hund som kan visa med hela kroppen och även
ljudligt tala om vad han vill.
Det kan min dotter intyga. Han är mer tydlig iatt visa vad han vill
än vad Berta är. Och ibland kan han bli lite tjatig.
Han kan säga till vilken gata han vill gå på. Det gör han genom att
gå exemplariskt i kopplet och små glälla lite så att jag ska uppmärksamma
honom och så titar han på mig och på gatan han vill gå in på växelvis.
Varför vissa gator är mer spännande än andra beror nog på vad det brukar lukta
där. Det kanske bor en hund där som han gillar.
Det är likadant när vi är inne, då kan han likt ett barn vilja ha uppmärksamhet genom att
komma med sina leksaker som han fullkomligt slänger på en.
Ett ben eller en boll, och oftast då man inte har tid som när man
dammsuger eller pratar i telefon.
Bollar är hans favorit leksak. Men det måste vara hårda bollar som
han inte kan tugga sönder. En låter som en gekoödla när den rullar iväg.
Men bäst är ändå de gamla tennisbollarna som nu är helt avskalade från sitt ludd.

image699
Moses leksaker.

Nej, nu får jag hoppa in i duschen.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Vilka härliga personligheter som kan vara våra "fyrbentingar". Ha en bra dag!

Postat av: Cissi

Ja de kan verkligen prata med hela kroppen ibland. Vi har katt och på henne ser jag direkt vad hon vill. Det trodde jag inte innan vi skaffade henne men man lär så länge man lever!

2008-01-12 @ 12:50:54
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Mimmi

Idag fick det bli mannen som tog långprommisen...visst är det mysigt att kommunicera med sina djurvänner....

2008-01-12 @ 14:03:23
URL: http://mymim.blogg.se
Postat av: Anna

Ha ha vilken trevlig hund du har. Verkar vara klok och veta hur matte ska tas.Har en kompis som var med hunden hos en "kan-tala-med-djur". Där fick hon veta sanningen.T.ex att nya bilen inte var lika bra som den gamla. Att det skulle vara kul och gå någon gång i skogen istället för på gatorna.. etc. Ska man tro på sånt?

2008-01-12 @ 14:45:31
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Carina

Det är så mysigt med djuren för de är alla personligheter.
Leksaker hade han Moeses, hemma hos oss ligger Goldies leksaker utspridd fram för TV:n för det mesta , ser ut som man har småbarn ännu.

2008-01-12 @ 16:50:24
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Ulla

Jag gick in på Sus sida och kopierade receptet. Verkade superduper gott.

2008-01-13 @ 06:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback