Utmaning

cutecolorsloveline5.gif


Jag fick den här utmaningen av
Nygifta frun. Det var kul att läsa hennes svar och på många ställen så svarade vi rätt lika, vi gillade samma godis och äter absolut inte lever någon av oss, ha,ha.

Hoppas ni finner någon likhet med mina svar. Jag utmanar ingen särskild. Den som vill får gärna ta utmaningen. Men snälla skriv vem du är som tar den så jag kan komma och hälsa på och läsa dina svar. Jag vet att det är många fler som läser min blogg än som kommenterar den, och det hade varit roligt att veta vem du är. Kanske en nu trevlig bekantskap.

cutecolorsloveline1.gif


Höger- eller vänsterhänt:
 Höger
Humör just nu: Helt slut, har varit inne i stan och provdansat. Salsa skulle det blivit men när jag kom in och fick se att de visade Orientalisk magdans samtidigt så blev det det istället, sedan provade jag också på Afrikansk dans.
Favoritgodis: Saltlakrits, mest turkisk peppar. 

Är det nåt du absolut inte äter: Lever och sill

Kläder just nu: Svarta legings och en tunika.
Musik just nu: Ingenting, det är skönt att det är tyst nu ett tag efter all dansmusik.
Vad sa du senast: Ja, det blev bra. (om schemat jag gjorde i exell till sportlovet för personalen som ska jobba då.)
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: 50-talet.
Sommarplaner: Åka runt med Cheva 55:an och den då färdiga husvagnen, bl. a till Öland.

Är du bra på matte: Ja, det är jag.
Fisk eller badkruka: Fisk
Saft eller alkohol: Öl, vin och drinkar.

Längd och vikt: 1,55,  vikt, lite för mycket.
Hur många kuddar sover du med: 2
Favoritväder: Sol
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med dig?: Maken, Moses och en bok.
Spelar du nåt instrument: Nej, jag har gått gitarr kurs och kan lite ackord för att klinka fram lite barnsånger.
Morgon- eller nattmänniska: Natt
Sparare eller slösare: Sparare

Vem är viktigast för dig: Min familj!
Bästa film: Pulp fiktion (eller alla Tarantino filmer) 
Tror på liv på andra planeter: Ja, varför skulle vi vara ända undantaget.
Kommer du ihåg din första kärlek: Ohhh, ja. Honom glömmer jag aldrig, fast vi bara var 12 år.
Älskar du henne/honom fortfarande: Ha,ha,ha NEJ.
Har du några homosexuella vänner: Ja. En jobbar kompis är det.
Tror du på mirakel: Ja, absolut.
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja. Men viljan måste finnas där. Jag tror inte på att det bara kan hända. För älskar man någon så kan man inte såra någon så ofantligt som man gör om man är otrogen.
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Ja jag accepterar andras åsikter om de inte sitter och medvetet provocerar mig, för då blir jag förbannad.
Ser du på kärleken som ett misstag: Nej, snarare en utmaning att klara både med och motgångar.
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Här sätter åldern stopp för fler barn, jag har två, en flicka och en pojke. Men med facit i hand hade jag velat ha en till. Och det var ju meningen en gång men det blev inte så.

Bio eller promenad: Promenad
Är du kittlig: Ja.
Snarkar du: Ibland, säger han.
Rädd för insekter? Otroligt rädd för spindlar.
Äckligaste insekten: Spindlar och alla andra med långa räliga ben.
Största svaghet: Snaks och godis.
Det här är jag bra på: Måla, rita, pyssla, lösa problem.... Oj, det blev lite skrytigt känns det som.

Bästa bok? Svårt att säga en.

Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Kunna flyga.
Chips, morötter eller godis? Ostbågar o godis...
Pizza eller hamburgare? Måste jag välja av två onda..... Hemma gjord pizza.
Skriver du dagbok? Ja, jag bloggar ju.

Har du nån flickvän/pojkvän? MAKE

Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? Jag är redan piercad, jag har tre hål i öronen.

Stökigt eller välstädat? Välstädat 
Gungar du på stolen? Nej
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Aldrig i livet.
Vilken hand håller du gaffeln i? Vänster om jag äter med kniv o gaffel annars i höger.
Hur många syskon har du? 4
Vad är du mest rädd för? Att något ska hända min familj.
Saltar du på maten? Nej.
Gillar du att sjunga? Ja, hellre än bra.
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? När jag var ung 2 årig processteknisk, på komvux, barn och fritid.

Anser du att du är stark? Ibland, och ibland väldigt svag.
Brukar du sola? Ja
Vad gör du om du får hicka? Håller andan en längre tid.
Har du komplex och för vad? Inte alls. Det har jag vuxit ifrån.

Röker du? Nej, har aldrig gjort. (bara provat på)

Snusar du? Nej, men jag har testat.
Använder du knark? Skulle aldrig falla mig in.
Kaffe, te eller inget? KAFFE.

Har du en besatthet? Skulle va bloggen då, he,he.

Ha det gott allesammans.

cutecolorsloveline5.gif

Kommentarer
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Vilken rolig lista, alltid lika kul att läsa!
/Sus

Postat av: Lisa

kul lista ;)
Ha en mysig söndags kväll!
/Lisa

2008-02-03 @ 18:47:54
URL: http://BROWNY.blogg.se
Postat av: annebelle

Kul att kycklingen gick hem! :-)

2008-02-03 @ 18:56:04
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Sara

Utmaningar är alltid roligt, så jag antar den. Tyvärr är jag ingen ny bekantskap så du vet var jag finns.

2008-02-03 @ 19:02:55
URL: http://alohomora.blogg.se
Postat av: ejmis

Kul att läsa din lista =)

2008-02-03 @ 19:10:43
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Anna

Mamma mia här var det mycket o mera. Ska klura en vecka eller nåt sånt. :D

2008-02-03 @ 20:48:15
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Cia

Gokväll !
Ja det är ju jag som utmanat Cim !
Alltid kul att hitta nya bloggar !
Ha en skön söndag !
//Cia

2008-02-03 @ 22:05:27
URL: http://www.ciainstocksund2.blogg.se
Postat av: annebelle

Det är Gåsinge kyrka i Gnesta kommun, Daga församling. Visst är den fin.

2008-02-03 @ 22:29:05
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Linda

Det var en kul lista... jag lånade den! haha.. Litegranna var samma som din. :-)

2008-02-04 @ 06:43:48
URL: http://lindawashere.blogg.se
Postat av: Ulla

Nu vet jag lite mer om dig. Alltid lika kul att få reda på mer om sina bloggvänner.

2008-02-04 @ 06:57:42
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Carina

Har du också gått processteknisklinje som ung?
Inte så vanligt bland tjejer, inte här uppe ialla fall.
Var det mot papp/massaindustrin ni läste också?

2008-02-04 @ 07:39:49
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: kats

Kul lista:-)) .... får man sno den?

2008-02-04 @ 08:20:03
URL: http://kats.blogg.se
Postat av: Mia

Vad kul att läsa dina svar! *L*

2008-02-04 @ 10:35:39
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Pialotta

Kan tycka det är kul att läsa de här listorna ibland.. men hur ska man veta om den som skriver inte hittar på de där svaren:-D.. kan ju faktiskt vara så oxså, men dig tror jag på fullt ut.. de verkar trovärdiga:-)
Ha en vacker dag.. vi har tant SOL här som flitigt skiner och ger lite energi åt både kropp och själ:-)
* kramkram

2008-02-04 @ 12:15:59
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Helena

Ha,ha Pialotta då, varför skulle man hitta på???
Du är för go.

2008-02-04 @ 17:11:53
URL: http://solgudinna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback