Oh vilken måndag.

Har ni också haft ett underbart väder idag?
Det var en sådan solig härlig dag med vårkänslor i luften,
Så man nästan kunde höra tulpanlökarna skuta upp ur rabatten.

På fritids var vi bara inne medan vi smaskade på våra semlor som vi bakade i fredags.
Sedan tog vi fram hopprep och rockringar och gick ut igen.
Ja, killarna spelade fotboll såklart.
Det var bara när jag försökte lära flickorna hoppa dubbelrep som
de blev nyfikna och kom fram och tittade.
En kille ville även försöka och han lyckades att komma in i repet men sedan
trasslade det till sig ganska snart. Det gälleratt ha lite takt känsla också. :0)

Hoppreps hoppande barn är väl försmak av våren.

Kommentarer
Postat av: Carina

Då var det vår när man kunde hoppa hopprep på rasterna ;)

Vi var tre tjejer som började processteknisklinje men två som gick ut linjen, ett avhopp med andra ord.
Jag jobbade på Sandarnes sulfatfabrik i 5 år som Filtertvättare dvs. den avdelning som tvättar massan med lut innan den går vidare till massamaskinen. Var själv ansvarig för det men satt i lag med två gubbs på närmare 60 år i en kur då jag själv var 20+.(har nog speglat min idelogi mycket av deras berättelser om samhället på bruket förr)
Både min far (förman) och bror (pappsalen)jobbade på samma skift, så då var det allmänt kallat Häggbloms skiftet en tid.
Bästa med den tiden var långledigheten på 7 dagar i bland ;)

Postat av: Carina

Ja, blyg är man inte efter den tiden på skiftet ;)
Vi hade 3 skift sista tiden jag jobbade där med
12 tim. skift Lör. och Sön. dag eller natt varannan helg .....det var döden det :/

2008-02-04 @ 22:16:55
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Karstennatalie

Really great site man!!

2009-10-06 @ 09:50:32
URL: http://karstennatalie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback