Vad betyder ditt namn.

Hur många är det som vet vad sitt namn betyder.
Jag vet att mitt namn HELENA
betyder: Lysande, brinnande.

Men det var nog inte av den anledning jag fick mitt namn.
Jag vet att mina föräldrar tyckte mycket om namnet Helen, men eftersom
det redan fanns många Helen i vår by så blev det Helena istället
och det är jag glad för idag.

Att den här lille killen Elias namn betyder
Min gud är Jahve.
Stor profet omkring 900 f kr. Hebreiskt

Är inte anledningen till namnvalet.
Men man vet ju aldrig vilka vägar som den
här lille krabaten tar i livet.
Med en gammelmorfars farfar som var prost.
Elias har för övrigt namnsdag den 17 april.
Antal med namnet idag: 16 496
Varav tilltalsnamn: 10 354


Vill du veta vad ditt namn betyder så titta in
här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback