Julklappstips

Vi köper inte julkläppar till varandra längre.
Däremot så köper vi saker som vi behöver och häromdagen
hittade vi en apparat till datorn som vi kände att vi inte ville leva utan.
De flesta som tog en massa kort på -70 0ch 80-talet, tog säkert diabilder.
En massa bilder som bara ligger och blir dammiga i ett magasin.
Vi har pratat länge om att göra kort av endel för det är ju rätt kostsamt att lämna in allt.
Men det har inte blivit av.
Så hittade vi en DIA-SCANNER på Kjell och Co.

Där du lägger in bilderna 3 åt gången och scannar av.
Visst det tar lite tid när man har så mycket bilder som vi.
Vi kommer att ha att göra, det är inga problem.
Det finurliga var också att det följde med en del till
så man kan lägga in vanliga negativ också, om man har sparat på dem.
-Hur kvaliten blir?
Ja ni får dömma själva.
Här är en bild på min nu 26 år gamla dotter.

Sara 1½ år som bakar pepparkakor.
Så skicklig med kameran var man ju inte.
Blänket i kylskåpet hade man säkert gjort om om man hade sett
resultatet med en gång som med en digitalkamera.

Vad har ni för julklapps tips?

Kommentarer
Postat av: Ann-kristin S

Å för en underbar sak,den tror jag att min pappa hade tyckt om ,dom har massa såna där :)

2008-12-07 @ 18:00:26
Postat av: Cissi

Det var en bra sak!

Vi köper inga julklappar till de vuxna längre. Det är bara dottern som får klappar. Jag och mannen brukar försöka åka iväg en weekend istället.

Postat av: Mia

Vilken perfekt grej! Jag tycker nog att bilden blev bra, vad kul!

2008-12-08 @ 09:11:26
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: AnCi

Åh precis en sån där behöver jag! Har just fått låna en diger samling med diabilder från min barndom, min morbror hade nämnligen mog som fotoobjekt nr 1,då jag var ett litet barn! Att lämna in i fotoffären kostar minst 5 kr per kopia så den där mackapären borde vara en god investering!?



Kram AnCa

2008-12-08 @ 22:05:04
URL: http://nyanotta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback