Go kväll!

Jag tyckte att TV kvällen inte hade något att erbjuda så
jag halkade in på dansbands-idol på kanal 1.
Men blev positivt överaskad då dansbanden var lite rivigare än
vad jag hade förväntat mig. Tyvärr så var de just de banden som var bra som
åkte ut ikväll. Det är nog så att de är lite före sin tid och att svenskar
vill ha det som det alltid har varit. Tråkigt.
Ett band försökte att förnya Kicki Danielssons låt
Bra vibrationer med att lägga in lite Toto toner i början.
Vill jag höra Toto så lyssnar jag hellre på orginalet.
Sä därför säger jag god natt med just orginalet.


Kommentarer
Postat av: Anna

M mmm härlig låt..dansband är inte något för mig...men jag har ju inte sett ett enda program så jag ska väl inte uttala mig kanske..

Postat av: Mollan

Hejsan! Dansbandsprogrammet har jag aldrig sett.

Godnatt på dig.

2008-12-06 @ 23:41:21
URL: http://metrobloggen.se/Mollan7
Postat av: Pialotta

jag har kollat nästan alla programmen och just de två som gick vidare har gjort det sedan de uppträdde första gången.. inget vidare det skulle vara andra regler där eller annan ordning.. så orättvist att vissa band inte har en chans bara.. men så är det i de flesta tävlingar. Scotts är bra.. nu ska de göra skiva och vara med i Melodifestivalen oxså..

Larz Kristerz.. ja du vad ska man säja..

ha de fint kramar

2008-12-07 @ 00:38:53
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: ejmis

Önskar dig en skön och solig söndag!

2008-12-07 @ 12:05:12
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Mollan

Tack för de fina orden i min blogg. Är det någon tävling på gång? Var kan man rösta på bloggar?

2008-12-07 @ 12:36:27
URL: http://metrobloggen.se/Mollan7
Postat av: Ciao

Hittade hit från länk i en forumtråd på dansmaffian.se =)

Många av oss som dansar (åtminstone av de yngre) röstade på de rivigare dansbanden också (Shake och Zlips, som är bland topp 4 på dansbands-popularitetslistan bland unga dansare), men tyvärr gick de inte vidare i TV-programmet. :-(

2008-12-08 @ 23:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback