Supertramp



Jag säger god natt med den här underbara gruppen och låten The Logical Song.
Supertramp är en utav mina favoriter och har hängt med sedan jag var i tonåren.

Supertramp är ett brittiskt pop/rockband bildat 1969.
Gruppen började sin musikaliska karriär inom progrocken,
men gjorde ingen succé med den stilen.
Det skulle dröja fram till 1979 för gruppen att slå igenom.
År 1979 släpptes albumet Breakfast in America som gjorde stor succé.
Albumet var mer poporienterat än tidigare och innehöll några av gruppens största hits,
såsom Breakfast in America, The Logical Song, Goodbye Stranger

Följer du också serien Heroes?
Det är lite spindelmannen över det men....
jag kan inte missa ett avsnitt för det.

Kommentarer
Postat av: F

Oh, Breakfast in America! Sååå himla bra! Jag har just hittat din blogg och ska läsa lite mer...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback