Fredags fräckisen

image531


En dag kommer Marcus hem från ostfabriken. Han berättar ångestfyllt för sin fru att han på senaste tiden känt en sjuklig lust att stoppa in sin snopp i ostklyvaren. Hans fru blir givetvis chockad och föreslår att Marcus borde uppsöka en sexterapeut för att prata om sina problem. Marcus säger att han kommer skämmas för mycket om han går till en sexterapeut och bestämmer sig för att ta tag i problemet på egen hand. Ett par veckor senare kommer han hem likblek i ansiktet.
- Vad är det för fel?, frågar hans fru.
- Minns du att jag berättade om min lust att stoppa in min snopp i ostklyvaren?
- Nä, Marcus, det har du väl ändå inte gjort? svarar frun förskräckt.
- Jo, det har jag.
- Men herregud Marcus! Vad hände?
- Både hon och jag fick sparken..

Ja, så det kan gå!!!

Konserterna gick bra. Fyra konserter på en timme vardera uppdelade på två kvällar. Nu kan man andas ut, man är ju på helspänn hela tiden om det händer något. I gymnatiksalen var scener uppbyggda i olika höjder och olika åldrar skulle in och ut och ibland skulle alla vara framme samtidigt och alla det är 350 elever. Så visst kunde det hänt något, men det gjorde det inte. Allt flöt på och barnen hängde med på Dan Bornemarks inprovisationer. Som när något små syskon i publiken önskade Imse vimse spindel.
På sista föreställningen hade vi besök av Gullan och Valter Bornemark och visst kände man igen henne fast det var ett tag sedan man satt och tittade på hennes barn program. :0)

Kommentarer
Postat av: Paula

Haha, det var ett nytt yrke - ostklyvare, haha
Förstår att orken tagit slut! Hoppas du vilar upp dig i helgen, o att vi får behålla det skapliga vädret. Jag har haft en kanondag vid sjön och känner livsandarna sakta återvända!Kram

Postat av: Eva

hehe
Sicken fräckis! ;o)))
T-shirten har jag köpt i en butik som heter Zara. :o)
Ha en skön kväll Helena!
Kram Eva

2007-10-19 @ 19:02:38
URL: http://blixman.blogg.se
Postat av: Mia

Hihi, alltid kul med dina fräckisar! Det var precis vad som behövdes nu.. *L*
Skönt att det gick bra med konserterna också, ha det så gott ikväll!

2007-10-19 @ 19:09:38
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Mia igen

All heder för bloggen till Think Twice, hon har jobbat med den..och jag är sååå glad för det eftersom jag inte alls är kunnig.

2007-10-19 @ 19:17:49
Postat av: Anonym

Hihi den varkul kram Ting....

2007-10-19 @ 20:38:30
Postat av: Ulla

Du gör som Gert Fylking på RixFm. Kör med fredagsfräckis. Kul!
Golvet i köket är ett laminatgolv. Innan vi bestämde oss för det så hade vi hemma en golvbräda. Det ville sig inte bättre än att jag råkade tappa en gryta på just den brädan. På golvet syntes inte ett märke, men gryta blev tillknycklad, så det verkar som ett hållbart golv.

2007-10-20 @ 00:48:19
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Goranlilly

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings

2009-03-19 @ 13:06:27
URL: http://goranlilly.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback