Beslutsamhets ångest

Har du någonsin fått beslutsamhets ångest när du står inför ett stort köp och har mycket att välja på.
Jag gör det just nu. Vi behöver byta ut våra garderober i huset och det är ett par stycken så det kostar endel. Men vi har beslutat att köpa dem på IKEA så blir det inte lika kostsamt.
Problemet är att IKEA´s garderober har ett mått på 50 eller 100 cm. Jag behöver 40, 60 och 80 cm garderober och får då hålla oss till köksskåpen, vilket inte gör något, det är bara det att då finns det helt plötsligt en uppsjö av dörrar att välja mellan.
Där kommer min ångest in, jag vill ju ha något klassiskt som varar men ändå inte för tråkigt.

Här är dörrarna som jag väljer mellan:

image169  image170  image171
Tänk er nu dörren som hel.

Jag behöver ert smakråd, det finns så många kunniga här ute så jag litar på er.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Jag gillar dom som är till höger..men visst är det svårt!

Det där med mellanrummet begriper jag inte...har jag aldrig råkat ut för...det ser ju jättekonstigt ut!

Postat av: saravillfara

Jag kan knappast komma med råd, för man har ju så olika tycke och smak.
För min egen del så skulle valet stå mellan den högra i ek (?), och den nedre vita. Är det kanske Tidaholm och Ädel?
Tidaholm har vi själva i vårt kök.
Vitt har fördelen att vara något enklare att matcha med andra färger och träslag. Gillar man vitt, så torde det vara ett säkert val. Det bör nog kunna stå sig bättre genom trender, genom att vara en klassisk, tidslös variant.
Men gillar man trä, som kanske känns mer levande och det stämmer bra ihop med resten av ens inredning, så borde man kanske välja det istället.
Du hör, jag kan inte säga bu eller bä. Fundera på helheten - hur ni har det i övrigt där hemma, och vad ni själva föredrar, trä eller vitt?
Inte så lätt kanske, men jag hoppas ni känner sedan att ni gjorde det rätta valet. Lycka till!

2007-05-12 @ 16:19:48
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Postat av: Carola

Oj, det var svårt.. jag gillar den vänsta bilden. Vet inte alls varför blir så när du gör ett inlägg.. kan det hänga ihop med bilden som la in här? Mysko..

2007-05-12 @ 18:27:29
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Anonym

Lite råd på vägen... eftersom jag gillar tankar i feng shui och drabbades av dem i somras kommer jag med rådet att ta in naturen. Det betyder att istället för vita skåp välja naturmatrial, även om det s a s är fanér.
Mina vita bokhyllar åkte ut mot Billy björk och då med skåpluckor till halva höjden för att dämpa de intryck som en bokhylla kan ge.
Kan bara säga att det harmoni och lyckat, men det är klart en smaksak.
Om ni nu satsar på att köpa det billigare alternativet så undrar jag om Rusta kan vara något att fundera på?
Kram Maria

2007-05-14 @ 22:46:10
URL: http://hope007.blogg.se
Postat av: Anonym

Lite råd på vägen... eftersom jag gillar tankar i feng shui och drabbades av dem i somras kommer jag med rådet att ta in naturen. Det betyder att istället för vita skåp välja naturmatrial, även om det s a s är fanér.
Mina vita bokhyllar åkte ut mot Billy björk och då med skåpluckor till halva höjden för att dämpa de intryck som en bokhylla kan ge.
Kan bara säga att det harmoni och lyckat, men det är klart en smaksak.
Om ni nu satsar på att köpa det billigare alternativet så undrar jag om Rusta kan vara något att fundera på?
Kram Maria

2007-05-14 @ 22:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback