Äta nyttigt, men inte idag.

 Big Hug, Mom 
Idag är det morsdag och jag har redan fått en rosa ros genom ett MMS av min son.
Både han och min dotter kommer senare och äter middag och jag ska
baka en stor rabarberpaj med hemlagad vaniljsås till.
Idag behöver vi inte va så nyttiga, ibland får man ju fira lite.
Men om man vill leva längre så har forskarna nu kommit på
vad man ska äta för att må bättre och leva längre.

Här kommer listan:

Kom-ihåg-lapp på mat som bromsar åldrandet:

 Blåbär, björnbär, boysenbär, vinbär, hallon

 Sojabönor, sojamjölk, sojaprotein, sojakorv, tofu (sojaost), sojakött och miso (soppa)

 Vitt och grönt te

 Blomkål, surkål, vitkål och broccoli

 Frukt och grönsaker i regnbågens alla färger

 Lax, makrill, tonfisk, sardiner och strömming

 Rapsolja, olivolja, avokado, oliver, nötter och mandel

 Fisk, kyckling och kalkon

 Fullkornsvarianter av bröd, pasta, ris, nudlar, bulgur och couscous

Så gör en lista och handla det som fattas, men det mesta har vi väl redan Love Letter 








Kommentarer
Postat av: Carola

Jag vill önska dig en trevlig dag. Det låter som en bra lista..du tog jag upp det mesta. Kram

Postat av: Paula

Ja, ju äldre jag blir ju mer vill jag leva tills jag blir gammal, haha...
Ungdomens synder får man betala för nu, med sämre hälsa o kondis än man kunde haft...
Men det är ju inte för sent att försöka bättra sig!
Ha en fin vecka!

2007-05-27 @ 17:39:48
URL: http://paulaz.se
Postat av: Cam

*tihi* de där sogaprodukterna kan jag gärna klara mig utan ... men resten har vi nog också här det mesta av ... & appropå onyttigt - också här blev det rabarberpaj idag - fast med vaniljsås från affären (pulver) som gjordes på gammaldags mjölk och pajen innehöll även jordgubbar *mumma*

2007-05-27 @ 22:31:21
URL: http://camscorner.se
Postat av: Pialotta

Ja du de hittar på så mycket.. listor hit o dit.
Den listan fanns ju nästan allt med på kostcirkeln som är det vanligaste.. Har aldrig ätit surkål.. låter inte gott, annars äter jag det mesta.
Här har oxså blivit kaloriernas fest idag.. ungarna.. mat o tårta.
Ha de gott
Tjing

2007-05-27 @ 22:45:38
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: anca

Kanske borde titta lite närmare på din lista, i alla fall om jag lyssnar på min dotter. Hon utfärdade "kärringvarning" på mig igår! Läs mer om detta på min blogg från Mors Dag. I dagens inlägg har jag en utmaning till Dig!!! Hoppas att Du antar den... Kram AnCa

2007-05-28 @ 18:53:10
URL: http://puppylove.blogg.se/anca/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback