Premiär dopp

image41


I morse badade Moses ofrivilligt i vår damm, när han skulle ta ett språng upp på spången som ligger över dammen in till altanen. Det har aldrig hänt innan och han såg mycket förvånad ut. Vi svepte in honom i ett badlakan och där låg han ynklig och skakade.

När vi skulle till skogen fick han ha sin overall på sig, den skyddar hans långa päls från att bli lerig och våt, annars är jag inget för hundkläder för övrigt. Han får en så rolig gångstil ibörjan och sprätter med benen, sedan glömmer han bort den och springer på som vanligt.

Nu ska jag förbereda maten till ikväll, sonen kommer hem med en ny flickvän. Så jag vågar inte ta i med kryddor som jag brukar, inte än.

Jag önskar alla som tittar in en trevlig helg, och hoppas att eran blogg funkar bättre än min har gjort den senaste tiden :)


Kommentarer
Postat av: Ninni

Stackars lilla vovven..hi,hi va kul han såg ut i overallen!

Men varför är allt understruket för?

Såg att du hade en bit för att åka om du skulle hämta fiskar....

Ha en skön kväll...krydda på du!!

Postat av: Pialotta

Härlig bild på overollvovven.
Ja det har varit knas några dagar och alldeles värst igår hela dagen, men som jag säjer "Herre min ge är det här att blogga vad alla människor bara gör".. helt katastrof vad jag sett både i bloggar här och så på blogg.se egen blogg..
De gör vad de kan för vi sedan ska få det bättre..
Kul att träffa nya flickvännen :-)
Ha de fint i helgen Kram

2007-03-03 @ 18:15:31
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Pialotta

Sanna tog sig vidare..
Trevlig tjej som har sina rötter inte långt från mej.. hon är dessutom moster till mitt ena barnbarn..
*Tjingeling

2007-03-03 @ 22:19:35
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Think Twice

Hejsan...kikar in här lite på kvällskvisten/natten.
Är det möjligtvis en "schnauzer" man ser på bilden ?
Svårt att se med overallen på!


2007-03-04 @ 23:00:44
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Konradana

Hi, nice site! Keep up the good work!

2008-10-07 @ 08:41:00
URL: http://konradana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback