Koppel tvång eller inte?

Igår sköt polisen ihjäl en pitbullterrier som attackerade sin ägare.
Ska det då lagstiftas fram ett förbud mot att ha sin hund lös.

Jag kan väl tycka, för det första så hade killen haft hunden i tre dagar. Hunden ser inte killen som sin ägare då. Vad har den här hunden fått genomgå med sin förra ägare? Hur hundvan var killen?

Alla hundar är inte lika i sitt sätt att vara och det skiljer sig också inom samma ras.

Att man inte har lösa hundar mitt inne i stan eller byn där det passerar andra människor och trafik tillhör väl sunt förnuft. Alla tycker inte om hundar, andra hundar tycker inte om alla hundar heller. Även om din hund är snäll så kanske inte min vill bli hälsad på eller tvärt om.

Men på andra platser, parker, strövområden eller skogen. Låt oss få ha våra hundar fria där. Det finns inget härligare en att vandra i skogen med en vovve som skuttar glatt vid ens sida och ger en ett glatt leende tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Think Twice

Absolut måste det råda under sunt förnuft, om hunden skall vara kopplad eller ej!
Ja som gladeligen tar med mig syrrans hund på mina långpromenader, brukar släppa loss han så fort det känns någorlunda säkert från trafik och andra hundar och människor i dess närhet, och han älskar verkligen det livet, så fort han kommer loss börjar han skälla och hoppa och skutta iväg hej vilt!

Ett djur föds aldrig elakt!!!

Tack för tipset på temat...när vet man vad nästa tisdagstema blir?

Postat av: Saidbeatrice

Interesting. No more comment :)

2008-10-17 @ 08:42:21
URL: http://saidbeatrice.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback