Dammen

Dammen

Igår var jag på bokrea, det blev bl a en bok om dammar. Den ska jag läsa när jag sitter i min skäppsstol på altanen och höra porlandet av vatten utanför med en drink vid sidan om. Så här såg min damm ut i sommras och på bilden syns bara en näckros planta av tre och jag kunde inte hålla räkningen på alla blommor som de gav. I boken kan man läsa om olika skadedjur och ett av dem hade vi i sommras. Hägern som tog de flesta av våra guldfiskar så vi får se vad det står att man ska göra mot den parasiten :)

Torsdag idag, det innebär städdag för mig så nu är det rent och det doftar ny tvättade golv. Vi hjälps alltid åt min man och jag, så det går fort. Han kopplar nu av med en öl och det är han väl värd för han har tagit en extra jour den här helgen för att han tyckte synd om en kille vars barnbarn skulle hjärtopereras i lund och han ville gärna vara där då, och ingen annan var villig att ställa upp.

Nu sitter jag bara och väntar på att veterinären ska dyka upp. Hon skulle ha varit här för en timme sedan. Moses ska få sina årliga sprutor och så ska hon ta ett blodprov för att se om rabies sprutorna har tagit. I så fall får han snart ett pass och vi kan åka till Danmark med honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback