Tjejsnack

 

Den här veckan var det frågor som passade mig. Så då måste jag ju bara vara med. Vill du också vara med i TJEJSNACK så gå in och kopiera av fågorna till din sida.

Vecka 31

Idén till veckans frågor kommer från Tove
Fordon

  • Har du körkort och hur länge har du haft det? Om inte, ska/vill du ta? Motivera!  Ja, jag har haft körkort sedan jag var 18 år det blir 28 år i år. Har kört prickfritt i 28 år också och bara visat körkortet som legitimation, aldrig blivit stoppad i en poliskontroll. Det måste väl vara rekord?
  • Äger du en bil, vilket märke? Om inte, skulle du vilja ha en bil om du hade körkort? Motivera! Jag och min man har tre bilar. En vardagsbil, Honda CR-V -06 en Chevrolet Corvette -73 en Chevrolet Bel Air -55.
  • Vilken är din favoritbil? Motivera! Svårt att välja  mellan Bel Airen och Corvetten.
image298


  • På vilka sätt tar du dig oftast fram? Till jobbet blir det alltid cykeln, jag har 5 min cykelväg.
  • Vilka fordon har du åkt/skulle vilja åka? (Ex. bil, båt, buss, flyg, spårvagn osv...) Jag har åkt: bil, motorcykel, cykel, båt, flyg, buss, spårvagn, tunnelbana, skytrain, linbana, segelbåt, glasbottnadbåt, båt med aktersnurra, trampbåt. Jag skulle vilja åka: luftballong, dragster.


Kommentarer
Postat av: ejmis

Er Bel Air får gärna komma och bo hos mig ett tag om den vill!!!
:)

Postat av: Ninni

Läckra bilar ni har...

2007-07-30 @ 17:30:32
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: pappa B

HAllå tjejen
Ja visst är man avis på både gubben, Bel Airen och Corvetten (Hondan kan kvitta) men vad gör man. Får väl sitta här nere på västkusten med sin illröda "riskokare" opch drömma (om bilarna). I övrig är ju garaget komplett med både chef och arvtagare.
Jag tycker att din blogg är så fin och du skriver verkligen positivt och lättsamt. Tror nog att jag tar och lägger till dig till mina favvisar.
Kram
PÅS: Har du sett att jag tagit med dig i utmaningen. Blir själv utmanad både titt och tätt.

2007-07-30 @ 19:14:46
URL: http://www.pappab.webblogg.se
Postat av: Pia lotta ( Kaffebönan)

Härligt med bilar.. vår Märsa har just idag gått sönder avgassystemet.. låter som en riktig racerbil nu. Inte loligt alls då mannen är så beroende av den i arbetet just nu ett par veckor.. en bit att köra då han har hand om sommarjobbande ungar..
Nu är "Tilda", datorn min fixad.. går på räls.. kan det verkligen gå så här fort.. haft snigelgång innan:-(
Tog tid att hitta min precd för genomgång.. bland alla mina gömmor här.
Är man beroende eller:-)
Ska blogga senare..
(Kram)

2007-07-30 @ 19:30:06
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: pimpim

Luftballong skulle jag aldrig våga åka.
Det får bli äst och vagn fö r mig kram pimpim

2007-07-30 @ 21:56:19
URL: http://pimpim.11blogg.se
Postat av: solgudinna

Ja det glömde jag, det är ju också ett fordon.

2007-07-30 @ 22:22:03
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Scaniatjejen

Förstår att du har svårt att välja favoritfordon med två såna pärlor hemma:-)

2007-07-31 @ 21:32:49
URL: http://scaniatjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback