Regnet det bara öser ner.......

Och jag går här blöt om både skor och strumpor......

Nej det är ju inte riktigt sant, för strumpor har jag inte haft på flera månader. De nöter jag bara på på vinterhalvåret.

Jag var och storhandlade idag, först en sväng på Bauhause. Jagskulle ha både spackel och vit lasyr till furutaken. Det ska bli ljust nu.
Sedan en runda på City Gross, det är min närbutik och där finns ju allt så det är praktiskt. Det blev färg där inne med fast till håret. Mörkbrunt. Jag har färgat mitt hår mörkbrunt ett par år nu och trivs bra med det. Har alltid varit blond i hela mitt liv så det kändes lite konstigt i början.

När jag kör själv och handlar så har jag kommit på mig själv att inte ta med någon handväska. Den är bara i vägen när man plockar i och ur vagnen. Så jag lägger körkortet i plastfickan på VISA-kortet och kör iväg. Det går ju inte att lägga väskan i vagnen då är man ju livrädd att bli av med den. Det känns inte lika tryggt i lilla Sverige längre, det är inte bara i utlandet som man får hålla hårt i sakerna.
Så här var det inte för 10 år sedan. Då låste man inte ytterdörren mitt på dagen. Men det gör jag nu.
På landet för 20 år sedan så låste man inte dörren ens på natten. Och tanken att det skulle komma in någon fanns överhuvudtaget inte.

image275

Har du ändrat något beteende på den sista tiden?

Kommentarer
Postat av: Scaniatjejen

Ja visst är det hemskt att man är mer på sin vakt nu. Hemma hos mina föräldrar har vi tidigare alltid haft dörren olåst på dagarna men numera är den oftast låst. Lägenhetsdörren har jag alltid låst. Roligt att färga håret. Jag har alltid varit jättefeg när det gäller mitt hår men har blivit lite modigare senaste åren och har upptäckt hur kul det är att förändra lite.:-) Härligt att få taken ljusa. Jag ska måla om i mitt vardagsrum i höst, bara jag blir lite piggare. Ha det bra! Kram

Postat av: pimpim11

Jag har börja låsa dörren även på dagen men barnen tycker jag är lite för ordentlig kram pimpim

2007-07-22 @ 16:54:34
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Helen

Aha så du har färgat ditt ljusa brunt, har funderat på det men vågar inte. Har oxå alltid varit blond men är ju inte det längre, lite hjälp på traven i mitt mörkblonda hår nu ;)
Ja vi låser alltid dörren eftersom det har blivigt en massa stölder o så, tråkigt att vissa inte kan skilja på mitt o ditt.

2007-07-22 @ 16:57:03
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: sara

ja jag har mer koll på min handväska nu speciellt när jag står i kö. Jag låser inte ytterdörren på dagarna, jo om jag är ensam hemma och ska gå och vila eller duscha.

2007-07-22 @ 16:58:55
URL: http://www.micasa.blogg.se
Postat av: ejmis

Jag tänker mer på stölder och annat "elände" nu än för 10 år sen. En följd av förändringen i
samhället och kanske en släng av tantvarning...

2007-07-22 @ 17:18:44
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Think Twice

Precis hemkommen och dyngsur trotsade vädret i nästan 3 timmar på både cykel och promenad!
Jo det regnar verkligen här med...och min semester börjar egentligen inte fören på måndag och 4 veckor framåt...ja du det var sannerligen ingen munter start!
Ja låser allt...bara jag ska gå ut med soperna...som sagt tiderna har förändrats...*Det var bättre förr*
/Kram i regnet

2007-07-22 @ 18:02:21
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback