Hemma i regniga Skåne igen.

image244

Här kommer lite bilder utan regn. Det kan väl vara trevligt som omväxling. Vi började att köra mot Motala och stannade till på Motala motormuseum. Där fanns inte bara motorer utan lite av varje. Någon som känner igen den lilla skivspelaren? En sådan spelade jag och mina kompisar Sweet skivor på. Den två hjuliga cykeln kallades för bambino och var livsfarliga om man körde i en nerförsbacke.
Mård´s Bensinstation låg i min gammla hem by, Åby.
Bro öppning i götakanal, har ni sett filmen?
Kaktus planteringen i Norrköping med tillhörande park.
Spårvagnarna däremot var tillfälligt ersatta med bussar p.g.a. spår reparation.
Så här långt var allt frid och fröjd. Vi passade på att träffa gamla kompisar både i Motala och i Norrköping. Några släktingar hann vi också med. Men allt kommer inte gå som vi har tänkt oss. Fortsättning följer......

Kommentarer
Postat av: Carola

Jag har aldrig varit i Motala. Jag har en vännina som har precis flyttat dit..så jag måste ta mig till Motala snart. Ja, man kan tro att hösten är på väg..eller? Tjusiga bilder.

Postat av: Carola

Jag har aldrig varit i Motala. Jag har en vännina som har precis flyttat dit..så jag måste ta mig till Motala snart. Ja, man kan tro att hösten är på väg..eller? Tjusiga bilder.

2007-07-05 @ 19:47:45
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Think Twice

Vad mysigt att komma hem till sina hemtrakter, då gjorde ni rätt som körde norrut från allt regn!
Tycker mig känna igen skivspelaren, min den hade även ett lock och var bärbar:))
Ha det gott hoppas ni slipper översvämningar som vi fått i min stad i kväll!

2007-07-06 @ 00:56:51
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: pimpim11

Vi sticker till motala på söndag en dagsutflykt
Ska lämna tjejen där Kom ni till Nyköping nångång eller skulle ni inte dit?kram pimpim

2007-07-06 @ 08:49:28
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Niklasnatasha

Perfect site, i like it!

2010-01-29 @ 10:15:46
URL: http://niklasnatasha.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback