Gryta

Vilken god gryta jag lagade till idag. Jag hade tagit fram högrev ur frysen för att göra kalops men när jag kom hem var jag inte sugen på kalops utan började bläddra i en recept pärm efter något annat.

Det här hittade jag.

BOEUF BOURGUGINONNE

600g högrev, skäres i 2 cm kuber och brynes i en panna.
Lägg över i en gryta.
2 krm salt och 1 krm vitpeppar.
Strimla bacon och stek, lägg i grytan.
Häll på en burk krossade tomater.
2 dl rödvin.
1 buljongtärning.
1 vitlöksklyfta, pressas.
1 tsk timjan.
1 lagerblad.
Späd ev. med vatten.

Kokas i en timme.

Skiva champinjoner och ½ burk syltlök tillsätts och kokar i 20 min till.

Servera med ris, potatis eller pasta och en sallad.

image256
         

Kommentarer
Postat av: Helen

Mums låter gott, ska prova.

Postat av: Scaniatjejen

Åh va gott! Mycket bättre än kalops:-)

2007-07-20 @ 09:06:47
URL: http://scaniatjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback