Båstad

Igår lördag var vi i Båstad hela dagen. Vi var specielt inbjuden att ställa ut vår bil på Båstad Classic Motor som även sammarbetade med hantverksmässan.
Besökarna fick på så sätt två evenemang för en biljett.
Det låg väldigt fint intill havet och trotts att vi var där från kl.10.00 på förmiddagen till kl.20.00 på kvällen så gick tiden väldigt fort. Det var så många hantverks utställare, så jag tror säkert att jag missade flera stånd när jag gick där och tittade.

image293

Massa roliga idéer fick jag också.
Som bilutställare träffar man en massa roliga människor som är intresserade av att höra om bilen och äldre som själva har ägt en likadan en gång i tiden. På bilutställningen fick det endast plats ca 150 bilar och alla var i toppskick. Det blir en trevlig stämning när det är så få utställare. Alla går runt och pratar med varandra och utbyter idéer och erfarenheter. Arrangörerna går runt och pratar och ser till att vi har det bra. Vi blev bjudna på både fika, lunch och efter alla besökare hade gått för dagen, ordnade de med en grillkväll. Det bjöd de också på. Karré, grekisk potatis sallad och sallad.
Det var en mycket trevlig dag och trots att vi inte behövde betala inträde, eller mat så lyckades jag göra av med lite pengar i hantverksstånden. Jag köpte en jättesnygg långkofta i ull, men den var jag tvungen att beställa då hon hade sålt slut på den färg som jag ville ha så den kommer om ca 4-5 veckor. Jagfår lägga ut den då och visa.
Keramik till trädgården och en väder pinne.

image294

Fågeln ska träs på ett armeringsjärn och stoppas ner i rabatten, det såg jättefräckt ut. Men de tog 45 kr. för armeringsjärnet som jag kan kopa för ett par kr. i järnhandeln så det köpte jag inte.
Han som sålde vädergubbarna kom från Ullaredstrakten. Alla som kört till Ullared har säkert passerat där.

image295

Idag var jag på Jie keramik i Gantofta. De hade sin årliga lager rensning. Då fyndade jag de här söta hönorna bl.a.
De har också hål in under  och de ska jag också trä på ett armeringsjärn för att sätta ut i trädgården.
Men de fick jag för 9:- resp. 29:- det var över 200:- skillnad :)

Kommentarer
Postat av: pimpim

Vilket fynd de där hönorna såg jag i påskas nånstans de var ju söta. kram pimpim

Postat av: Ninni

Va mycket fina grejer..jag gillade hjärtana..ska man ha dom i trädgården??

2007-07-29 @ 16:01:54
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Ninni

Tänkte på en sak..jag har ju en systerdotter som bor i Falun..hennes och hennes mans stora intresse är bilar.
Gå in och kolla hennes blogg babys.blogg.se

2007-07-29 @ 18:25:06
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Scaniatjejen

Va kul det låter att ställa ut pärlan (och så fin den är)! Härligt med sån god stämning. Fina saker hade du hittat också. Älskar de där hjärtformade trädgårdsprydnaderna, ja alltihop var fint. Godnattkram

2007-07-29 @ 23:12:14
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: ejmis

Vad smart med två evenemang samtidigt.

2007-07-29 @ 23:48:36
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Carola

Låter som en trevlig utflykt.Vilka tjusiga hönor!

2007-07-30 @ 07:27:19
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Helen

Det blev ju en del fina grejor :)
Tack så jättemycket, det är jag o min dotter som hjälpts åt, nej det är hon som gör största jobbet ;)
Hon-vi tillsammans gör först bilen/rna som vi vill ha de i photoshop. Sedan tar hon bildens jpg adress o klistrar in i:
design-redigera stilmall-rulla ner till
#header {
background: #FFF url(http://HÄR SKRIVER DU IN DIN HEADERS JPG ADRESS) no-repeat left top;
Men det där med att få linjer junt headern är lite svårare för mig att förklara eftersom det är dottern som är duktigare på det, ska försöka få henne att förklara mer. Hoppas dett var till lite hjälp iaf. Ha en trevlig dag.

2007-07-30 @ 10:06:39
URL: http://qristall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback