Snö igen

Snö igen

Ja, nu har snön kommit tillbaka till Skåne och den enda som är lycklig är Moses. Han far runt i trädgården och leker med sin boll, äter snö och kör ner nosen så snö bollar hänger överallt i pälsen på honom.
Jag har aldrig varit med om en hund som kan roa sig själv som han gör. Det är likadant innomhus, han är så smart. Han kom på tidigt att om man släpper en tennisboll så studsar den iväg, det utvecklade han ganska snabbt med att gå upp med bollen till ovanvåningen och släppa den i trappan så den studsar på trappstegen ner. Han är bara 11 månader, är det bara matte som tycker han är smart eller ?

Berätta gärna era hundhistorier!!

I morgon ska jag öppna på fritis, 6.30 och eftersom den ena bilen bara har sommardäck så är det jag som får gå till jobbet i detta vädret. Visserligen tar det 20 minuter när det är vindstilla men om det blåser som nu så tar det nog längre tid.
Vi ska ha stor bio och popcorn på fritan i morgon. Med stor bio menar vi att vi spänner upp segelduk som vi köpt på Harald Nyborg mellan bomstålparna i gymnastiksalen. Sedan kopplar vi en projektor till DVD:n och visar filmen. Barnen sitter på gymnastikbänkarna eller ligger på mattor framför.
Om ni går in på fritis.blogg.se i morgon så ska jag lägga ut e bild på det hela, så för ni se hur jag menar.
Trots att jag har jobbat hela sportlovet så tycker jag det har varit avkopplande från den inrutase dagen med lektioner. Barn antalet är också mindre på loven och man känner attman har mer tid till var och en.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Klart att hunden är smart och söt är han också!

Ja nu är du på jobbet redan...det är lite gäspigt att behöva gå upp så tidigt och så skulle du promenera också!

Ha en bra dag, kram

Postat av: Kaffebönan

Jo du Helena min blogg var plötsligt så igårkväll då jag kollade oxså. Nu idag likaså. Jag skrev till support på blogg.se och vips så var det fixat igen.
Tydligen så kan man få den att fungera igen om man publiserar sista inlägget igen och det är ju bra att veta för andra oxså om det strular.
Här är snökaos.. mannen är hemma från jobbet och massor av vägar är det totalstopp på rent snökaos kan man säja.. när var det sist 1979.. minns jag med fasa. Alla som inte behöver ge sej ut ska stanna inne varnar de idag hela tiden på radion o TV-n.
På min lilla gata här har vi full Teater idag.. massor av bilar kors o tvärs som bara inte kommer loss.
Ha de nu så fint där du befinner dej.. glöm inte snöskoffan o pälsamössan då du beger dej än om du promenixar :-)
Ska försöka mej på senare att skriva blogg.. nu upptas min tid av annat runt om här :-)
Kramkram från en insnöad Pia i Skåneland

2007-02-22 @ 11:40:30
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Paula

Jomen visst är jycken smart! Tyvärr blir dom slöare när dom blir lite äldre o kräver då mer impulser utifrån för att leka. Annars blir dom lätt soffpotatisar inomhus...ute däremot, herrejöss, min rottis som har ont i benet glömmer helt bort det när vi varit ute en liten stund. Då blir hon valp igen o skuttar på alla fyra utan problem!
Ja inte ska man tro vintern är slut, vi har ju hela mars månad framför oss också...tycker dock synd om skåningarna som drabbas av det ena efter det andra! Här har vi dom stora skogarna som tar emot blåsten men där nere på slätten blir det ju kaos direkt.
Ha det fint, har du skrivit en önskeboklista än?

2007-02-22 @ 17:20:21
URL: http://paulaz.se
Postat av: Kaffebönan

Kommer in och önskar dej en fin helg. Hoppas det blir så man kan vara där ute i snön i helgen. Som det är nu här så vet i sjutton.. lika blåsigt o ruggigt idag.
Hos mej kan du läsa lite om mina schlagertankar..
Kramkram

2007-02-23 @ 14:11:56
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback