Go kväll

Nu kan jag äntligen pusta ut. Klar med tvätt, och städning. Ska bara torka av golven imorgon. Hunden är rastad och en färdig bryggd kaffe kanna står och väntar. Just nu håller min 11 månaders valp på att försöka få fram tennisbollen som har fastnat under skrivbordsstolen som jag sitter på. Jag plockar fram den och så är den där igen. Han är som en lite unge, lämnar mig inte gärna utan ska va och leka precis där man är.
Jag var i djurafären och köpte en jätte stor tennis boll till honom men den bet han sönder på 4 dagar. Det är bara massiva leksaker som håller. Alla pipleksaker som han får ska undersökas och på en halvtimme är den pipande saken ute. *L*.

Någon som kan tipsa om bra hundleksaker som håller? 
Man är ju rädd att han ska få småbitar i halsen.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hundleksaker, ja! Då vi haft valpar använde jag gamla strumpor eller tubsockor som jag fyllde med tidningspapper och knöt ihop. Ofarligt och billigt!
Toarullar med godis i får mina rätt ofta. Tar lagom tid att bita isär, lite skräp gör ingenting tycker vi, det eldar vi upp.

2007-02-07 @ 19:18:43
Postat av: charisma

jag hatar hunder så mitt svar är nej! kisses

Postat av: Zassi

Tyvärr har jag ingen erfarenhet av hundleksaker :(
Fast sockar är väl inte så bra? Det bästa måste ju ändå vara det dom kan tugga sönder - kan tänka mig vad som händer med tarmarna om dom snurrar in en tubsock.. Men jag vet inte - den går säkert att tugga i bitar oxå :)

2007-02-07 @ 20:28:52
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: solgudinna

Tack för tipset med tubsockan och toarullen, ska testa det.

2007-02-08 @ 18:32:16
URL: http://www.solgudinna.blogg.se
Postat av: Paula

Ja det är knepigt, med en rottis i huset så finns det inte mycket att välja på! Men jag är noga med att hundarna ska få tugga, så grisöron och tuggisar är ett måste!
Såg bara ett foto på hunden, det är någon typ av terrier? Wheaten-silken-nä kan inte så många terrier...Snöbollar är kul att leka med, eller att kasta godis i snön och låta dom nosa i snön, dom blir ju så söta då!

2007-02-08 @ 18:57:29
URL: http://paulaz.se
Postat av: ikeabloggen

eftersom jag är IKEAjunkie så måste jag ju självklart tipsa om IKEAs hundsortiment ^^ funkar alldelens utmärkt till billig slant dessutom.

2007-02-08 @ 20:20:30
URL: http://ikeabloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback