Nobeldagen

Idag är det Nobeldagen. Det är det väl ingen som har missat.
image634
En arbetskamrat till mig brukar slå vad om vilken färg som Silvia
har på sin klänning vart år.

Det är ju nästan bara för alla fina klänningar som man sitter
och tittar på festen.

I dagens tidning fick man läsa lite mer fakta om självaste Nobel.
Att han var född i Stockholm det visste jag men att släkten härstammade
från Skåne och närmre bestämt Nöbbelöv det visste jag inte.
Det är just från Nöbbelöv som namnet Nobel kommer.

Att inte alla Nobels ättlingar är inbjudna på festen det förstod
jag också när jag såg så många som var släkt med honom.
Där fanns kändisar som Magnus Uggla, Helen Sjöholm,
Selma Lagerlöv, Allan Edvall, Clabbe af Geijerstam , Christina Schollin,
Wallenberg släkten, mm.
Jag lär också vara släkt på långt håll med Nobell för
jag är släkt med Wallenberg på något sett,
men det verkar ju som hela sverige är släkt med Nobel om man går riktigt långt bak i tiden.

Nu får jag gå och titta lite på festligheterna
 och på vad de får att äta.

Appropå mat. Tack till alla som har skrivit om era olika maträtter på julbordet.
Fortsätt gärna att skriva och med hänvisning till din egen sida med ev. recept.


Kommentarer
Postat av: Carina

Har inte tittat på nobelfesten något ännu men ska nog kika lite nu innan det är dags för sängen.

Postat av: Eva

Jag har inte tittat så mycket på tv'n... men den står på här... Fint är det! :o))
/Eva

2007-12-10 @ 21:55:10
URL: http://blixman.blogg.se
Postat av: Paula

Jag tog mig en hastig flukt på kungligheternas klänningar, de såg smakfullt ut! Sen bytte jag till annan kanal, när dom började käka ungtupp, det har jag faktiskt aldrig ätit!
Skoj att apelsinkarren var till belåtenhet..

2007-12-10 @ 22:13:37
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback