ICA skandalen

"Ica-Stig" till attack mot Ica efter att det avslöjats att Ica säljer gammal köttfärs med fejkad datummärkning.
Det får Hans "Ica-Stig" Mosesson att gå i taket.
- Det är skamligt att man kan riskera folks hälsa för att tjäna några kronor, säger han.

image623
Skådespelaren Hans "Stig" Mosesson har varit Icas ansikte utåt sedan 2001.
Reklamfilmerna om den lilla Ica-butiken där "Stig" är butikschef blev direkt populära och är inne på sitt sjätte år.
Men efter onsdagens "Uppdrag Granskning" knakar det rejält i fogarna.

"Bedrövligt"
I programmet avslöjas att flera matbutiker i Stockholm fuskar med datummärkningen på köttfärs,
för att kunna sälja utgånget kött.

image624

På frågan om hur det känns att vara Icas ansikte i reklamfilmerna säger han:
- Jag hoppas det är ett undantag, för annars vet jag inte vad jag ska säga.


Jag själv säger så här, jag kommer aaldrig hadla på ICA igen.
Jag har själv sett i min närbutik att de har stått och skurit bort
möglet på osten och förpackat om dem.
Efter det har jag inte satt min fot där och det är flera år sedan.

Nu handlar jag på min stora närbutik, City Gross.
Där går maten åt och den få aldrig ligga länge i hyllorna.


Kommentarer
Postat av: ebba

Hur ser din drömhelg ut? Svara gärna i min blogg under "Helg"! :)

Postat av: ebba

Åh, nu blev jag sugen på en jättestor frukost! :D

2007-12-06 @ 19:00:57
URL: http://www.omebba.blogg.se
Postat av: Mia

ja de där med ica var verkligen äckligt. Sen beror de nog också på vem som är chef. PÅ butikerna här nära mig är de otroligt fräscha så känner mig inte så orolig.

2007-12-06 @ 19:01:04
URL: http://leiden.blogg.se
Postat av: Louise

Tyvärr händer detta på alla olika sorters ica affärer och säkert många utan "ica" namn i sig. För att vara riktigt säker så får man väl helt enkelt ta jobb som kallskänka eller nått.
Ha de!
Kram Louise

2007-12-06 @ 19:25:12
URL: http://www.louisesa.blogg.se
Postat av: Mia

Det är vidrigt, dessutom farligt... Man kan ju undra hur mycket det myglas överlag i butikerna??!!

2007-12-06 @ 19:54:31
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Paula

Hej! Vår lilla Konsum där vi handlade förut i Säfsen och vår Konsum här i Ludvika rear direkt alla varor som närmar sig slutdatum! Vi handlar ofta kött till halva priset, det kokar jag till jyckarna. Det är förstås så även dom stora butikerna ska göra! Då får kunden själv avgöra om man vill handla med kort datum eller inte...skriver ett förslag i min blogg om hur man kan kolla om köttet är färskt, blink-blink
Ha en fin söndag/Kramen/o tack för asgarvet!

2007-12-09 @ 12:25:01
URL: http://paulaz.se
Postat av: Roland

Hej!
Bara att sluta att handla på ICA och gör tillräckligt många det så försvinner självklart sådana här bedrägerier.
Undrar bara vad Hälsovårdsmyndigheterna har varit dessa år det har pågått, detta är så lågt gjort att det finns inget att jämföra med.

2007-12-12 @ 11:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback