Vattenpipa och plommonpaj

image312

I går kväll testade vi vattenpipan som vi köpte i Tunisien. Tobaken hade smak av lakrits och va inte dumt alls, trotts att vi inte är rökare någon av oss så var det rätt mysigt att sitta och puffa på den med ett glas vin och öl på altanen.

Idag har jag klippt häck medans maken städade bilen. En skink och pastasallad blev det till middag med plommonpaj och vaniljvisp till efterrätt. Maken jagar bort en ensam envis geting som tydligen också gillar plommonpaj. Det är inget geting år i år men en har hittat oss i alla fall. Moses och Berta trivs i trädgården. Berta älska att rulla sig i gräset så skägget står rätt ut. Moses tittar på, han är inte så mycket för att rulla sig. Han väntar på ett tillfälle att få igång Berta så hon vill jaga honom.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Det har inte funnits några getingar hos oss förrän nu. Det här veckan har dom kommit fram dom hemskingarna!
=(

Postat av: Ninni

Vi köpte en sån vattenpipa i Turkiet för ett par år sen..jag har testat den en gång, men den är snygg!
Kram

2007-08-06 @ 07:29:57
Postat av: Carola

Vattenpipa har jag aldrig testat..det är snygg design på dem. Ha en trevlig måndag.

2007-08-06 @ 12:09:21
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Pia lotta ( Kaffebönan)

Låter inte alls dumt det där:-)
Vattenpipa ja det var ett tag sedan jag testade det..
Ha de i solen.. kram

2007-08-06 @ 14:28:12
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback