Vitsippor

image98

Igår var vi ute i skogen och plockade vitsippor. Det är något jag måste göra varje vår. Det var så härligt i skogen, alldeles vindstilla, solen värmde gott och fåglarna kvittrade. Moses sprang lös mellan oss fram och tillbaka, orolig att vi skulle försvinna från honom. Vi brukarde gömma oss bakom ett träd om han sprang för långt framför oss när han var mindre. Då kom han skuttande tillbaka och nosade upp oss. Nu är han försiktig och håller koll på oss istället för tvärt om.
Bokskogen ser fortfarande kal ut, knopparna har inte slagit ut än. Men jag vet att boken går efter ljuset när den ska slå ut. På det viset ska det ske ungefär samma datum vart år och skogen skiftar från brunt till ljusgrönt på en och samma dag. Jag får hålla koll i år men jag har för mig att på den platsen där jag bor är det omkring den 10 april.

Nu är klockan 8.30 och himlen är alldeles blå, det ligger frost från natten på gräsmattan. Men jag kan se att det kommer att bli en underbar dag.
Det blir en runda med Bel Airen ner till Kågeröd. De ska ha den godaste mjukglassen där. Sån där gräddig som man fick när man var liten. Jag har aldrig provat den, men alla pratar om den så man blir ju lite sugen.
Ha det gott i solen.



Kommentarer
Postat av: Ninni

Lite frost här med...den där mjukglassen lät ju hur god som helst!
Ha en skön dag, kram

Postat av: Junitjej

Några vitsippor har jag inte sett än!
Jag har däremot sätt vitsippebladen, men inte själva blomman.

2007-04-01 @ 09:37:21
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Think Twice

Här har jag inte heller sett till några vitsippor än!
Din lilla ögonsten påminner så mycket om min lilla fosterson...men det är kloka hundar som håller koll på sin matte!
Funderar på vart du köper din glass i Kågeröd/ där finns inte så många ställen, finns ialf en korvaluda om det kan vara där!
Hoppas glassen smaka, och du fick en härlig tur i d Bel Airen!!
Påsk Kram! Sussi

2007-04-01 @ 12:39:08
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Carola

Ja, man blir glad när man ser vitsippor. Vilka fina bilder du tar.

2007-04-01 @ 12:55:56
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: K - Magalös

Har bara sett några tussilago här än så länge. Längs riksvägen finns det ett ställe som brukar vara helt översvämmat av vitsippor, tyvärr inte det bästa stället att stanna vid för att ta kort.
Glad Påsk önskar jag dig!

2007-04-02 @ 20:58:49
URL: http://mag-o-tarmsjukdom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback