Vad blir det för mat?

Ibland behövs det lite rester för att man ska komma på något nytt och gott.
Maken var helt klart nöjd med maten idag.
Det blev en paj med wok grönasker i botten. (wok Beijing)
Över det hade jag brett röran som blev över från bakpotatisen igår.
Det var en röra på:
strimlad skinka
purjolök
creame fraiche
majonäs och
en kryddblandning som jag köpt i Köpenhamn som heter Café de paris.
Men man kan ta vad man tycker om.
Sedan toppade jag med riven ost.
Mums, den blev verkligen god.



Den här pajdegen är så lätt att kavla ut och blir så frasig.
Det är mat Tina som har gjort den i TV och jag gör ingen annan deg efter den.
Om jag gör en ny paj så använder jag ändå den här degen.

Här får ni den av mig,

50 g rumsvarmt margarin.
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1½ dl mjölk

Rör ihop allt, kavla ut och klä en form.
Den behöver inte vila eller förgräddas.

Grädda pajen  i 200 grader ca 30 minuter.

Smaklig måltid.

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Paj är så himla gott och man kan ju fylla den med så mycket.. ditt recept verkar kalas:-)

Jag gör min Guacamole så här.. inga konstigheter, men man kan så klart göra som man tycker är gott själv:-)



2 st avokado

1/2 1/2 gul lök

1 1 vitlöksklyfta

1 1 msk limesaft

2 2 msk tacosås

1 1 tsk finhackad koriander

salt

Postat av: anneli

kreativt! Förstår att maken blev glad!!

2009-03-30 @ 22:49:36
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Fia

Det verkar vara ett jättebra recept på pajdeg. Inte så mycket fett som det är i en del recept.

2009-03-31 @ 19:02:40
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Lena

Mums, med paj. Alltid kul att hitta på nya recept.

Ha en bra vecka

2009-03-31 @ 21:02:30
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback