Fredagsfräckis och kakrecept

Nu är det fredag igen och det betyder att jag serverar en fräckis här.


Rolle och Lelle var sugna på öl, men hade bara en skrynklig tjuga att dela på.
- Vänta, jag har en ide, sa Rolle och sprang in till kötthandlaren.
Efter en stund kom han ut med en stor korv.
- Är du inte klok? Nu har vi ju inga pengar kvar alls, sa Lelle.
- Oroa dej inte, häng med bara, sa Rolle.
De gick in på en pub, och Rolle beställde genast två stora starköl och två whisky.
- Nu har du blivit spritt språngande galen. Fattar du vilken knipa vi kommer att hamna i? Vi
har ju inte ett öre på oss! sa Lelle.
- Ta det lugnt, jag har en plan. Skål! sa Rolle med ett stort leende.
När de två grabbarna hängt på puben ett tag och druckit upp allt, sa Rolle:
- OK, nu sticker jag korven genom blixtlåset. Du går ned på knä och tar den i munnen.
Bartendern såg vad de höll på med, blev heltokig och kastade ut dem bums!
Rolle och Lelle gick till pub efter pub, blev fullare och fullare, och slapp undan notan
varenda gång med sin geniala plan. När de kommit
till den tionde puben sa Lelle:
- Nu orkar jag inte göra det här längre. Jag är knallfull, och mina knän tar kål på mej!

Då svarade Rolle:
- Hur tror du jag känner mig då? Jag tappade korven på den tredje puben!



Idag har solen strålat från himlen.
Maken har varit hemma idag för att larmkillen skulle komma hem och
koppla bort larmet. Vi har haft Sector i 6 år och det var ett larm som var både dyrt
och så ville vi ha ett trådlöst.
Det köpte vi när vi var nere i Malmö på Villa och Hem mässan.
Securitas, trödlöst och med brandvarnare för halva månadskostnaden mot vad vi hade
Sectors larm för.

När jag kom från jobbet höll han på att snygga till efter där sensorerna hade suttit.
Jag bakade en pizza till middag, sedan åkte vi en sväng med Corvetten i vår solen.
 
Kakan har jag bakat också.
Den står nu i ugnen.
Enligt receptet så blir den bara bättre efter ett par dagar i kylen.

Här är receptet om någon vill prova.

Koka ihop:
2 påsar marsanpulver
4 dl mjölk
3 msk socker

250 g margarin
4 dl socker, vispas poröst.
4 ägg, vispas i ett i sänder.
5 dl mjöl
2,5 tsk bakpulver, röres i.
Rör i vaniljsåsen när den kallnat.

Häll i en smord och bröad form 20x30 cm.
strö på flagad mandel.

grädda i 175 grader i 40 minuter.

Nu är den klar



Så vi tänkte njuta av den ute i trädgården imorgon.
Solen ska ju lysa på oss då med.
Jag längtar efter att få börja röja i rabatterna.
Plocka undan gamla torra växter som prydnadsgräs och höstaster.

Ha en bra fredagkväll.


Kommentarer
Postat av: Lena

Haha, den var bra.

Ha en bra helg och vi får hoppas på lite sol och värme i helgen.

Postat av: Helena

Haha, den var rolig! Vad duktig du har varit dessutom!

2009-03-20 @ 21:48:39
URL: http://gutta.blogg.se/
Postat av: Annette

Mums det där såg ju riktigt smarrigt och gott ut :) Låter ju hur härligt som helst att ha en sådan pärla till bil när vårsolen kikar fram ;)



Hoppas ni haft en fin fredagkväll.

/Annette

2009-03-20 @ 23:27:47
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: Ingrid

vilken smarrig kaka den måste jag prova.

Fredags vitsen den var inte dum stackars Rolle he he he...

Kram Ingrid

2009-03-20 @ 23:34:56
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Eva

Tack för kaktipset, det ska jag prova :-)

2009-03-21 @ 13:03:46
URL: http://spok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback