Onsdag

Första jobbedagen den här veckan efter förkylningen.
Och det känns.
Man är alltid friskare hemma, där kan man vila när man vill.
Nu känner jag att jag är riktigt trött och kommer säkert somna som en
stock när jag lägger mig.

En lapp låg i mitt fack på jobbet, att jag skulle vara med på
personalmötet med lärarna i eftermiddag.
Annars har vi egna personalmöten med rektor under skoltid.
Men nu gällde det de nya målen som vi har omarbetat i vart ämne
från år 5. De har brytits ner till år 3 för att man lättare ska kunna skriva
ett omdömme om var elev.
Vi ältade ord och menings betydelse hit och dit.
Det är ju meningen att det ska vara ett redskap för oss och underlätta i
planeringen av verksamheten.
Jag har en annons ute på blocket också.
Så mitt i alltihop så ringer en kille och vill komma och
titta på soffan. Jag säger att jag är på jobbet.
Men ringer när jag är på väg hem.
Senare när jag ringer är det någon annan som svarar i
den telefonen och killen som var så intresserad har fått
åka till jobbet??
Usch, för att ha annons, jag slänger snart eländet istället.

Hur har ni haft det då?

Kommentarer
Postat av: sexbarnsmamman

Jodu...förändringarna är många. Vår skolminister har gjort sig känd som handlingskraftig. Man undrar ibland för vems skull, varför nu...vad är populism och vad ideologi...jag undrar mycket. Många lärare hejar på, men med tiden visar det sig att han brådskar förbi även deras grupp såsom remissinstans...



Jag har varit klasslärare, specialpedagog och jobbar nu som rådgivare i en skolmyndighet. Pedagog är jag alltjämnt. Lärade och växande unga människor är coolt!



fast nu är jag förståss barnledig...



ha det gott

Postat av: Carina

Men du det är skit att ha annonser på blocket numera, fattar inte vad som hänt egentligen.

Själv har jag sålt och köpt massor med grejer där hur smärtfritt som helst men nu före flytten var det kaos, fattar inte hur en del människor funkar!

Jepp jag antar utmaningen och gör den imorgon,

gillar ju sånt för jag tycker att det säger en hel del om människor!

Köksön är från ikea, finns i 2 storlekar och den vi köpte nu är den stora!

K R A M Carina :-)

2009-02-04 @ 19:17:05
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Jules

Ja vad har hänt med Blocket? Mannen har ringt och mejlat (när det stått att man kan mejla) men de som har haft ute annonserna har inte svarat. Ibland tror jag att de bara vill kolla om deras saker (mannen kollar in traktorer och lastbilar bl a) går att sälja.

Synd att killen som hade ringt dig (du är en bra annonsör på Blocket - du svarar när folk ringer p din annons) inte kunde komma sen.

Hoppas du känner dig piggare idag.

Kram

2009-02-05 @ 07:31:09
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Mia

Äntligen har jag tid att kolla upp bloggarna! pust

Du undrade vad jag hade för växt i krukan i köket, det är lavendel, men den är fusk! Visst är det hemskt???? :-)

2009-02-05 @ 11:23:17
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback