Skogens konung

Det är inte så ofta som man stöter ihop med skogens konung. Helst inte på väg hem från stan.
Men det gjorde vi  ikväll. Mitt ute på en åker står han blick stilla.
Han säger jag för det var det med stort H.
Vi var tvungena att stanna till och veva ner rutan och bara njuta av att se honom.
Fler bilar kom förbi och undrade vad vi tittade på och när de såg honom så tvär bromsade de.
Det var säkert bara 100 meter mellan honom och vår bil.
Men jag hade svårt att se om det var en 6 eller 8 taggare. Jag undrar vart han tog vägen sedan.
Bara han hittade in i skogen igen.
Men tyvärr så hade jag inte kameran med.
Jag ska aldrig gå ut utan den igen.
Man vet aldrig vad man ska få uppleva.


image458
Puss på er!
Och god natt!
Vi ses i morgon.

Kommentarer
Postat av: Carina

Jag har inte sett någon älg i sommar, jo på kolmården men det räknar jag inte.
Men vad jag därimot har sett i det vilda i sommar är en björn.

Postat av: Anonym

Här där vi bor stöter man på skogens konung rätt ofta och alltid är han lika maffig. kram Ting...

2007-09-17 @ 22:06:54
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Det där är fint har oxså råkat ut för det.
Väldigt mäktigt, men oxså farligt.. så många som ktockat med en älg.
Synd du inte hade kameran.. så är det nästan alltid, då man önskar att den var med. Det är de där ögonblicksbilderna som är kul:-)
Natti på dig

2007-09-17 @ 22:19:04
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Mia

Åh, dom är mäktiga!!! När jag bodde i Västerbotten brukade vi åka på älgsafari, ibland kunde vi se 30 älgar...!!

2007-09-17 @ 23:45:56
URL: http://matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback