The Who



Ord är överflödiga här.
De är fortfarande bra.

Kommentarer
Postat av: Mia

Dom ROCKAR verkligen!!

Postat av: ejmis

Visst håller dom fortfarande =)

2007-12-19 @ 18:16:53
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Dottern din

Idag har vi gjort dagens goda gärning. Hittade en plånbok med id-kort och bankkort när vi var ute med Berta. Den tillhörde en kille född -90. Som tur var hade han ett ovanligt efternamn så att jag kunde söka det på eniro och ringa upp. Vi har ju ingen polisstation här i byn, där man kan lämna in upphittade saker. Hans pappa (killen var inte hemma)kom och hämtade plånboken och vi fick ett kuvert med ett jättefint julkort, där det stod "plånboksägaren är tacksam för att det finns ärliga människor" plus femtio kronor.
Tanken slog mig då att det kanske inte är så vanligt att man gör så, men för mig är det en självklarhet. Fast man förundras ju ibland när man ser dagens barn/ungdomar (låter nästan som en pensionär, ha ha). Jag får tacka mina föräldrar för att ha lagt grunden för att jag ska bli en bra människa, en viss del måste man nog bidra med själv också.
Puss och kram på er mamma och pappa!

2007-12-19 @ 19:11:56
Postat av: Helena

Bra jobbat Sara. Jag tror att killen blev lika glad som pappan. Tur att det var ett ovanligt namn som han hade, annars kunde kanske vem som helst säga att de tappat plånboken, alla är ju inte ärliga tillbaka.
Puss och kram på dig med.

2007-12-19 @ 22:14:25
URL: http://solgudinna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback