Lördag

Idag är det en hemma-lördag, så skönt.
Vi har hantverkaren här.
Ja, nu ska det äntligen bli färdigt.
Usch, jag skäms nästan.
Vadå, undrar ni säkert.
Min dusch.
Ja just det, den vi började att renovera innan
semestern. Under semester tiden så har vi inte brytt
oss så mycket, för vi har ju ett badrum till.
Men nu hade äntligen kakel-killen tid.
Maken ville inte sätta så stora plattor och snedväggar kan också vara lite svårt.


Det här blir ju jättebra. Mitt i det färgade fältet ska duschen sitta.

Men då blir det mycket annat gjort också här hemma när
vi ändå är här i helgen.
Det är ju äppeltider så jag bjöd på Äppelkaka till förmiddagsfikan.


Jag tycker det här receptet är toppen.
Jag vågaar inte chansa på något annat för då blir man besviken.

Äpplen i botten på formen.
Strö över kanel om du vill.

Degen:
125 g margarin (smält)
1½ dl socker
2 dl vetemjöl
3/4 tsk bakpulver

röres ihop och fördelas över äpplena.

grädda i 200 g. ca 30 min.

(Till den stora formen gjorde jag dubbel sats.)

När jag ändå höll på så blev det några äppelmuffins till
jobbet. Det är min tur att ha fikan på torsdag.
Så de åker in i frysen tills dess.


De blir så fina om man ställer pappersformarna i en muffinsplåt.

Ha det gott.


Kommentarer
Postat av: Soffie

wow va fint det kommer att bli..

mmmm va gott,känner doften hit (nästan);O)

ha en mysig lördag!!!

Postat av: Ann-kristin S

Å så gott ;)

2008-09-06 @ 16:22:25
Postat av: Carina

Är det något vi skulle behöva göra här hemma

så är det att rusta badrummet som ser för trist ut.

Gissar att det är från början av 80-talet!

Kul att se erat när det blir färdigt :-)

2008-09-06 @ 18:25:16
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vilket snyggt kakel! Det ska jag visa gubben när han kommer hem.

Vi har ett stort badrum på övervåningen som måste renoveras. Vet inte om vi ska kakla eller ha tapet men något måste göras. Det är sprickor i golvet..



Äppelreceptet ska provas imorgon! :o)

2008-09-06 @ 20:40:19
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Carina

Fluktar högljudt över ert kaklade badrum....vårat visar jag helst inte :/

Äppelkakan såg riktigt smarrig ut.

2008-09-06 @ 21:13:02
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Åsa.S

å, vad smarrigr... dreggel

Själv är jag urkass på att baka!



Ha en fin söndag!

2008-09-07 @ 09:18:52
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: synne

Blev suen på äppelkaka nu alltså.

Erat badrum blir säkert fin med det där kaklet. Skulle vilja göra om här med. Men det går nog inte.

Lycka till med badrummet ialla fall.

kram Synne.

2008-09-07 @ 09:29:40
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback