fredagsfräckisen

I VÅNTAN PÅ VETRINÄREN

Tre hundar sitter i väntrummet hos veterinären. Det är alldeles tyst då en av hundarna försöker lätta upp stämningen genom att fråga en annan hund:
- Varför är du här?
Den andra hunden svarar beklämt:
- Min matte står inte ut med att jag käkar upp DN varje morgon, så nu tänker hon låta avliva mig.
Den första hunden beklagar djupt omständigheterna. Sedan vänder sig samma hund till den tredje hunden:
- Varför är du här?
- Min matte står inte ut med att jag dricker vatten ur toaletten, så nu ska jag avlivas.
Den första och andra hunden beklagar djupt den tredje hundens öde.
Det blir åter tyst i lokalen.
Den andra och tredje hunden känner att det är deras tur att ställa en fråga så de frågar den första hunden:
- Varför är du här?
- När min matte kom ut ur duschen tappade hon handduken och när hon böjde sig fram för att plocka upp den kunde jag inte kontrollera mig, så jag hoppade på henne bakifrån och pressade pålen djupt in i hennes mumindal!
De två andra hundarna stirrar förskräckt på den första:
- Oouuups! Då förstår vi att du ska avlivas...
Den första hunden vänder sig och säger:
- Nej för fasen! Jag ska inte avlivas. Jag är här för att klippa klorna!




Ja, jag säger då det.

Äntligen fredag.
Fast den här veckan har rusat iväg.
Två kvällsmöten och en massa att göra dess förutom.
Så nu ska det njutas, fredagkväll.
Man hinner inte laga någon speciell mat i veckorna,
det måste gå fort när man kommer hem,
Så nu ska jag ta mig tid att göra kålpudding.
Det har vi varit sugna på länge.
Och då kvittar det om det är fredag eller inte.
Jag vet inte, men jag lagar inte mat efter vad det är för veckodag. 
Det kan bli fläskfilé mitt i veckan och köttfärssås en söndag  
om jag är sugen på det.
Men oftast passar jag på med något som tar lite
längre tid på helgerna.

Hur brukar du göra?

Kommentarer
Postat av: Carina

Läste en blogg igår också det det tillagades kålpudding så nu blir det samma här hemma i helgen, jäklar va sugen jag blir :-)

Postat av: synne

Vilken historia hehe....

Vart hittar du alla de där fräckisarna?

Matlagning ja...

Det brukar bli som hos dig. Vi kan äta lyx mitt i veckan och så nått mindre lyx i helgen. Beror lite på vad vi ska göra med.

Ha nu en förträfflig fredag. Kålpudding är nog bland det bästa som finns. Med sås, potatis och lingon.....

Attans vad hungrig ajg blev, klockan 06.23 på morgonen.

Kram på dig nu.

Synne.

2008-09-05 @ 06:22:43
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Ann-kristin S

Jag provar att ha långkoks mat hela veckan ,men ibland blir det bara något snabbt . Vi äter väl igentligen det vi har lust på ;) Låter väldigt gott med kål pudding mums

2008-09-05 @ 08:24:14
Postat av: Soffie

fniss

va bra då blir jag glad nu när jag ska jobba.

må så gott

2008-09-05 @ 09:26:57
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: ejmis

Vi äter det vi blir sugna på oavsett dag.

2008-09-05 @ 12:23:35
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Carina

Nog vill jag gärna lyxa till lite på helgen...men tiden bestämmer vad det blir så är det nog var dag.

Hundar ja....men jag är nog nöjd med min lilla bebis istället för en fertil hane ;)

2008-09-05 @ 14:01:46
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Cissi

Äter gärna lite lyxigare på helgen, då har man tid att stå vid spisen. Men har jag tid och ork lagar jag gärna lite godare mat på veckorna också.

Kåldolmar brukar jag få av min svärfar. Han gör dem färdiga, lägger i små burkar och fryser ner. Så kan jag ta upp när jag vill ha... :o))

Snäll är han, svärfar!

Ha en go helg!

2008-09-05 @ 18:23:24
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: vivan

Kålpudding är lyxmat...tar tid och är jättegott!

Vi äter det jag har lust att äta och laga...



Vilken historia...ha ha ha ...klippa klorna..blev riven..hm...stackars de andra vovvarna...kramiz:)

2008-09-05 @ 19:59:34
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Kåldolmar.. MUMS.. det måste jag göra i nästa vecka.. så himla gott.

Jag har verkligen inte lagt ner så mycket i kväll, då jag varit med städrock mest hela dagen hos moster.. Det blev faktiskt smörgåsjärnet som fick jobba.. det var så himla länge sedan.. gott var det:-)

Kramar

2008-09-06 @ 00:01:31
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: K

haha.....vilken fräckis!!

ha en bra helg!

kram!

2008-09-06 @ 19:53:46
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Paula

Hihi, vilken historia!

Jodu, i går söndag käkade vi en jättegod bacon/ost/grillkorv med stekt potatis och stekt ägg. För vi var sugna på det! Dagen innan gjorde vi oss till o tillagade en krämig potatisgratäng till biffen.

Inte spelar det någon roll vilken veckodag det är, ibland vill man väl lyxa till det mitt i veckan också. Sambon äter mest borta i veckorna nu, han kommer inte hem förrän vid 8-9 så jag slarvar nog en hel del. Idag blev det bara makrillitomatsås på rågbrödskivor. Men mätt och belåten blev jag, det är ju huvudsaken.

Ha en bra vecka, nu börjar Sjukhuset

2008-09-08 @ 19:30:57
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback