Snart slut på helgen

Vilken härlig helg det har varit.
Båda dagarna blev bra fast de inte hade lovat det från början.
Nästan 10 + grader mitt på dagen idag.
Idag passade jag på att rensa bort visset i från trädgården.
Allt hann jag inte med men det ser mycket bättre ut nu runt dammen.
Trädgårdsmöblerna är undan plockade och krukorna står på altanen.
Moses var med hela tiden och skruttade runt på sina ägor.
Efter det blev han så trött så han somnade på fällen i vardagsrummet.

Hade han inte haft den svarta nosen så hade man inte sett honom. 
En promenad blev det också i den ljumna kvällen.

Igår var vårt lilla barnbarn här för första gången.
Han var då 11 dagar gammal.

Åka bil, blir man så trött av.
Visst är han söt det lilla trollet.
St. 50 är fortfarande sååå stort.


Mamma och pappa fick en försenad grattis blomma.
Vi träffades bara som hastigast i hissrummet på BB så det glömdes bort då.
Elias fick desto mer kläder då, det var viktigare att handla till honom.

Krukan och ljuset kommer från
CULT design.
Gå in på deras hemsida och se allt fint som finns.
Man blir helt sjuk och det är inte lätt att välja.


Men något i den här stilen vill jag ha till min köks ö sedan när den blir klar.
(Vi har planer på att göra om på nedervåningen till våren.)
Lövet är en magnet som går att bytas ut, så även manschetten runt ljuset.

Jag har även gjort en försäljning på tradera av en massa
Carl Larsson tallrikar.
De ska jag skicka iväg imorgon till den lycklige som köpte dem.
Jag ska se vad det kostar att skicka dem med posten.
Hur brukar ni göra om ni skickar något som är ömtåligt.
Kan man lita på posten.
Damen som vann auktionen ringde upp mig nästan med
en gång och berättade att hon hade gjort ett klipp.
Var och en tallrik kan man få ge 300 kr. för, sa hon.
Jag som fått ärva dem för ingen annan ville ha dem
var glad att få något för dem.
Jag kommer alldrig att sätta dem på väggen ändå.
Så då blev vi båda lyckliga.
Precis som det står på tradera, en lyckad auktion har två vinnare.

Ha en bra vecka.


Kommentarer
Postat av: Anna

Men du...vilken liten Prins...så galet söt o liten...miniman..Cult är jag helt såld på...vet inte hur mycket jag samlat på mig. Lovisa Persons gillar jag bäst...så kul med akutionen du..m mmm hoppas det funkar med posten dom är ju inte så varsamma precis..

Postat av: Carina

Vilken höjdardag :)

Lilla Elias med föräldrar hos er.

Snyggakrukor...uch va man blir sugen ;)

2008-11-02 @ 22:23:25
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Carina

Tycker att gubben på timglaset var otäckt jag :/

Läste i en brochyr att det var i från 16oo-talet

2008-11-02 @ 22:25:58
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Fia

Visst är det fantastiskt att nyfödda barn är så otroligt små, och att de växer så rasande fort.

2008-11-02 @ 22:27:15
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: annebelle

Nä, det menar du inte...gift med Bertil! ;-) Så underhållande det måste vara....Ha det bra

2008-11-02 @ 23:01:00
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: lena

Men vilken sötis:)

Det är så....härligt med barnbarn.

Sov gott, kram lena.

2008-11-02 @ 23:57:37
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Ulla

Godmorgon! Du...vilken helg du verkar ha haft! Sådana helger får en att tanka energi. Ha en fortsatt bra vecka!!!

2008-11-03 @ 07:18:45
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Gitsie

Vilken otroligt söt liten kille. =)

2008-11-03 @ 08:24:06
URL: http://gitsie78.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback