Härliga lördag

Är det någon som har provsmakat nya glöggen ännu.
Vi har gjort det ett par gånger redan och tycker den är god men det är lite
dålig blåbärssmak. När det nu står att den innehåller blåbär så borde det kännas tycker man.
Men god är den ändå.

Tänk om vi svenskar hade varit lika galna som danskarna när systemet
släpper glöggen för året.
Jag läste i tidningen i morse att danskarna har släppt sin julöl nu.
Det gjorde de igår kl 20.59.
Den dagen kallar danskarna för J-dagen.
Både polis och sjukhuspersonal står beredda.
För folk springer så benen inte hinner med och vart år är det
flera som kommer in med skador och skärsår för att de har ramlat och
skurit sönder sig på flaskorna.
Det hade kanske varit bättre då att de släppte den första tappningen på burkar.
Men de är ju så envisa med sina flaskor, danskarna.
 





Idag skickade jag iväg en beställning till BEMZ
på en ny klädsel till min Karlanda soffa som står i allrummet
på ovånvåningen. Det blev ett chenille tyg i brunt.
Det kommer att ta 4 veckor nu innan jag får det.
Så det dröjer innan ni kan få se bilder från rummet här hemma.

Annars har maken fixat och donat med väggarna.
Jag har promenarat med Moses i ett underbart varmt väder.
Städat, tvättat golv, kläder mm.
Planterat amaryllislökarna och ställt ut dem på alltanen.
Jag har kommit på efter att mina lökar aldrig blommade om
att om jag ställer dem på altanen så de får en köld knäpp,
så blommar de efter det.
Så nu får vi se om de hinner göra det till jul.



Ha en trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter ju som en perfekt lördag Helena..härligt o lökarna i uterummet..visst är det guld med det där uterummet..jag bara älskar det..galet med glöggen i Danmark. Så tokig är inte jag..

Postat av: Mia

Då får du klädseln lagom till jul, vad kul!!

Jag tog receptet som fanns på mjölpåsen, kanske man skulle kolla det där du skrev om??

2008-11-08 @ 16:36:13
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag vet inte om det är sant, men det påstås att all blåbärsglögg tog slut på bara någon dag. Vi hade inte tid att köpa något på "släppdagen", men vi har fått tag på en flaska genom ombud. Har inte smakat än...

2008-11-08 @ 17:43:11
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Carina

Så mycket du fått gjort hemma.

Själv har jag varit borta mest hela dagen.

2008-11-08 @ 18:44:32
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Carina

Vi drack glöggen igår och visst kände jag smak av blåbär, inte mycket alls utan bara så där lite att man kunde ana det!

Sätter ett högt betyg på den så nu ska här inhandlas fler flaskor att ha till jul!

2008-11-08 @ 19:38:10
URL: http://skalet2001.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback