utflykt med jobbet

Igår kväll var vi ute med jobbet.
Det ända vi fick reda på var att vi skulle ta oss med buss
från skolan till en plats.
Vi skulle ha kläder efter väder och ett sittunderlag.

Så när vi kom fram till skolan fick vi först göra oss
vars en garnfläta att ha om halsen.
Sedan kom vi till nästa kontroll.
Där blev vi indelade i grupper, fick ett gruppnamn
"Vargen" och en kåsa med vin i.
Våra rektoren var utklädda till scoutledare.


Efter att alla ha fått att dricka så bar det iväg med bussen
ut i det blå.

På vägen fick vi reda på att vi skulle
samla naturmaterial för att bilda vårt gruppnamn.

Vi tyckte vi var riktigt fyndiga och hittade naturmaterial på samma bokstav
som vi formade. V som i vete mm.

En flagga tillverkades av en T-shirt.


Roliga lekar god grillad mat och sång avlöste varandra.

   
Tre i rad.  Presonliga mått. Vatten stafett och koka på stormkök.
Var några av dem.


Någon som har sett Yrrols Farbror Bosse.
Visst är 4:ornas lärare lik honom.
Han var med vargarna förstås.

Titta på klippet nedan från Yrrol och jämför själva.




Ja kul hade vi, och tur med vädret också.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Verkar ha varit en rolig utflykt.

Kul att göra något annat med sina kollegor ibland och roligast är det när man är ute i skog och mark. Vi funderar på att åka till något som heter "Fångarna på gården" med vårt arbete. Där tränar man grupparbete med hjälp av skottkärrekörning mm. Säkerligen en upplevelse. :o)

Postat av: Anonym

Det är kul med sådana där sommarfester

Vi ska ut på båtutflykt iskärgården kram Tingeling

2008-06-18 @ 16:59:56
Postat av: Sofie

Kul dag!

Ang. blodet så fick jag inte välja jag var så dålig att det inte var något val längre. : ( Jag provade med varianten kan jag få mitt eget? Eftersom jag hade lämnat blod tidigare. Men inte då!

Ha det så gott! Sofie

2008-06-18 @ 17:37:52
URL: http://baristamorsan.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Det förstår jag att ni hade.. trevligt när det ordnas lite på jobbet:-) Fin tid till dig.. Kramar

2008-06-18 @ 18:56:46
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: ejmis

Vad kul med sådana aktiviteter =)

2008-06-18 @ 20:41:12
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Mia

Hmmm....undrar om din farbror Bosse också gillar marsvin??

2008-06-18 @ 21:40:56
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback