Det var ett tag sedan

Nu är det bara en dag kvar på makens semester, SUCK!!! Men jag har en vecka till, SKÖNT!!!

Ja då har dottern åkt iväg till Thailand idag.
Man är ju lite  orolig ändå, nu när hon är gravid och allt.

Vi har deras hund Berta här hemma och Moses är lycklig över att ha en kompis
att leka med. Men hon är ju inne på sitt 11:e år så det är ingen vidare fart i henne.
Förutom då hon brukar få fnatt i trädgården och jaga honom runt runt om ett träd.
Idag var vi ute och gick (mellan skurarna) i Väla skog.

Inte bara shopping på Väla alltså.

Hon har själv valt sin plats att sova på, den gamla damen.
Och det blev under köksbordet, så där får nu hennes säng stå.
Ja, vi sitter ju mest ute på altanen och äter ändå, så det gör inget.



Vad har vi då hittat på den här veckan.
Jo, det blev en runda till Tyskland.
Fram och tillbaka på en dag bara.
Och då förstår alla att det blev till bordershop som resan gick.



Baginbox vinerna stog uppradade i hallen innan de hamnade på plats under trappan
där vi har en liten gömma.
30 flak öl står staplade i garaget.


Annat smått och gott.


Vinstället är fullt igen.
Det är inte klokt så mycket man får in i en Honda CR-V.
Det ända man behöver tänka på nu mera är att man inte ska få över vikt.

Så nu kan festen börja. He, he.

Den som spar han har heter det ju.

Annars så har det ju regnat och regnat som ni alla vet som har
semestrat i sverige. Varför chansar man igentligen, jag skulle åkt med till Thailand.
Så det har inte blivit någon mer runda med lilla husvagnen.
Men man vet inte, det kan ju bli en fin höst.
Och så ska vi iväg till nästa helg.
Till
Båstad och hantverksmässan.
Vi ställer ut våra bilar och så husvagnen förstås.

(fronten i förgrunden är vår bil)

Har ni vägarna förbi så är den väl värt ett besök.
Gå gärna in här och titta på vilka utställare som kommer dit.

Så den här veckan ska maken putsa lite extra på bilarna.

Annars håller han på med ett nytt projekt i trädgården.

Regnet gör att det måste täckas hela tiden med plast.
Men när det är klart ska jag lägga ut en avtäckt bild.
Så jag avslöjar inget mer.


Får väl avsluta lördagen med en liten fräckis, trots att det inte är fredag.
Jag har ju inte kommit in i datorn på en hel vecka p.g.a. virus.
E-posten kommer vi fortfarande inte åt, vi väntar på nya koder som ska komma med
posten. Så vi blir väl bombaderade med e-post när vi väl kan öppna den.

FRÄCKISEN.

En man skulle resa bort på kurs, men för att försäkra sig om att frun inte skulle vara
otrogen köpte han henne en dildo. Han köpte en magisk voodo-dildo som man bara
behövde tala om vart den skulle, så var den direkt där och vibrerade.
Kvinnan blev överlycklig och sa:- Voodo-dildo, in i min mus!
Hon fick orgasm efter orgasm. Men på morgonen när hon sa:
- Voodo-dildo, ut ur min mus!
...så lydde den inte. Den kunde bara ta emot fyra kommandon från en och samma person,
men det visste inte frun. Hon åkte genast till sjukhuset för att få hjälp.
Hon körde dock för fort och blev stoppad av polisen.
När han frågade varför hon körde så fort svarade hon:
- Jag har en voodo-dildo mellan benen som jag måste få ut!
Polisen började garva där han stod framåtlutad och sa:
- Det var den sämsta ursäkt jag någonsin hört! Voodo-dildo?!... in my ass....!







Kommentarer
Postat av: soffie

bloggar din gravida dotter som ska till Thailand isånnafall hälsa jag på hos henne igår i bloggen alltså.Hon kommer få det underbart där kan jag tänka mej...

Å va mycket gott ni har handlat.

Hoppas din sista vecka blir lugn och skön och kanonväder.

GOKVÄLL

Postat av: Anna

Men vad härligt du har haft... och vad roligt att du är med igen. Vi bloggsystrar har saknat dig.

M mmm nu är vinställen fyllda igen här oxå. Kram på dig.

2008-07-19 @ 21:07:31
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: ejmis

Jag ser på ditt vinförråd att jag skulle kunna må gott på en vinkväll hos dig ;)

2008-07-19 @ 21:25:56
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Sofie

JA tänk vad det går in i en CR-V min man sålde Honor förut så jag vet, mycket praktiskt. Ja man kan inte låtabli att oroas över barnen fast de är stora. Min äldsta är på flyg och motor mässan i Varberg och det är inte alls långt borta men man saknar dem .....Du har din låååååååååångt borta, hårda bud. Hur länge blir hon borta?

Ha en skön sommarvecka!

Sofie

2008-07-19 @ 22:55:25
URL: http://baristamorsan.blogg.se/
Postat av: Helena

Nu har ni så ni klarar er ett tag ;)

2008-07-19 @ 23:55:14
URL: http://gutta.blogg.se/
Postat av: synne

Hej där.

Nu är jag här.

Vilka härliga bilder du har.

Har bläddrat igenom din blogg, men får ta mig en runda till. Fanns massor av namn namn här.

Har länkat dig nu.

Annars hittar jag aldrig i världen tillbaka hit hehe...

Kramen Synne.

2008-07-20 @ 08:02:41
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: carina

Du är saknad här :)

Trodde du hade dragit låångt bort med er vagn ett tag.

Berta är hos er nu....ja, man ska låta gammla damer få som de vill.

Tysklandsresan gav resultat hos er ser jag ;)

Grillen blev jag nyfiken på, vi har en liknande på vår tomt och det fattas en bänk bredvid känner jag.

2008-07-20 @ 10:14:16
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad härligt ni haft det, trots regn!

Mycket gott det inhandlades i Tyskland. Det är gott när vinstället är fyllt. :o)

2008-07-20 @ 10:40:24
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: anneli

Se där ja! Den gömman under trappan.....Kan bli många sköna fester vid den nya fina grillen! Det klart det blir bättre väder. Har kollat in 10 dagars prognosen på www.yr.no och där visar det 25 - 28 grader nästa vecka!! Men visst har man längtan till Thailand igen.....lyllos din dotter!

2008-07-20 @ 10:55:06
URL: http://nygamlajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback