2 årstider?

Vad har hänt med vårt svenska klimat?
Istället för 4 årstider så har vi bara 2, vår och höst.
Sommaren blev vi blåsta på och nu på vintern.
Det blir nog ingen vinter i februari heller trodde de på SMHI igår.
Undrar om det kommer att bli en invation av mördarsniglar och
fästingar i år då?

Spansk skogssnigel, "Mördarsnigel". Foto: Lars-Åke Janzon.

Nu stormar det för andra veckan i rad.
Tuva är hon döpt till och det låter ju oskyldigt.
"Men liten Tuva stjälper ofta stort lass" fick man lära sig i skolan.
Jag tycker inte om när det stormar och sliter i takstolarna.
Ett år så slet stormen med sig hela vårt uterum, med glasdörrar och tak.
Ett annat år sög den med sig vår skorsten som var av plåt. Den landade med en
skrällframför huset, en ren tur bara att inget blev skadat, varken människor
eller bilar som stod parkerade.



Men det ser ut att bli några
solchanser imorgon.
Så vi får passa på att gå ut då.

Det är nog många som kommer att sitta och se Let´s dance ikväll.
Och vi får hoppas att kanalerna fungerar för igår när Tuva drog fram var det inte
många man kunde titta på. Fast jag var så trött igår 
  

efter att ha öppnat två dagar i sträck och sedan städat hela huset
så somnade jag till antikrundan.

Men ikväll ska jag hålla mig vaken.
  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Å fy vad läskigt när vädrets makter bestämmer!
Ja man kan ju fundera på vad det kommer bli med vår jord om det fortsätter så här.
Här har det oxå blåst som bara den men vi har ej fått snö!
Ha en bra helg

2008-02-01 @ 19:04:52
Postat av: Anonym

Lyssnar just nu på vädret och det ska bli kallt och snö säger det. Ha en trevlig helg kramTingeling

2008-02-01 @ 19:58:09
Postat av: Sara

Usch ja, men sol imorogn låter ju trevligt. Fast den verkar långt bort.

Postat av: Mia

Nä, det är ingen ordning på väder längre..vi har varit lyckligt förskonade mot mördarsniglar här uppe, men i somras såg jag dom första så nu blir det krig!

2008-02-03 @ 14:29:51
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Aleksanderkamilla

Very impressed!

2010-06-30 @ 09:51:44
URL: http://aleksanderkamilla.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback