Pesionsval


Har du som jag svårt att välja pension.

Jag fick ett brev på posten idag om att jag har glömt att göra mitt val.
Glömt? Jag har förträngt det och sedan städat bort brevet med reklamen, skulle jag tro.
Jag är så trött på att välja något som jag vet inte kommer att bli ett dugg i slutänden endå.

Det är precis som sagan om Mr. Skräddare. Det bidde bara en tumme.
Men det är ju JAG själv som har valt det, ha,ha.
Jag undrar vad som hade hänt om hela Sveriges befolkning
hade vägrat att gå till skräddaren och behållt tyget själv.
Alltså vägrat att göra ett val.

Då hade de stått där med skägget i brevlådan.
För hur hade de då förklarat för alla som jobbat och slitit och betalt skatt, att det inte finns 
några pensionspengar till alla.
Men så finns det ju andra som kan tacka nej till 995.000:- kr i månaden.
Det är ju liiiiiite konstigt kan jag tycka.

Så vad gör det om jag gör ett val eller inte.
När jag kommer dit så har de säkert höjt pensionsåldern i alla fall så
jag hinner nog inte gå i pension innan jag slutar att fylla år.

Så nu har jag spytt färdigt.



Kommentarer
Postat av: vivan

jag är som du...jag vill inte ändra..tänk om jag väljer fel...vem skall jag skylla på då...huvaligen så tråkigt det är....kramiz:)

Postat av: kats

Är precis som du... jag vill heller inte välja... fan jag tycker hur ska lilla jag veta vad som är bäst...är inte ett dugg insatt i det där...hm

2008-12-02 @ 09:37:31
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: lena

Jag kan bara hålla med dig.

Jag borde vara mera insatt än vad jag är,men det är ju så tröttsamt.Tänker som så att det blir vad det blir hehe!!

Ha det fint, kram lena.

2008-12-02 @ 12:05:55
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Carina

Ehhh vågar jag tala om att jag gjort lika,

städat bort det alltså pinsamt men mänskligt!

2008-12-02 @ 14:48:20
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Lisa Persson <3

Jag bara håller med dig ska du veta.

Kom till våran sida och tävla.

kram lisa

2008-12-02 @ 17:15:01
URL: http://unikajag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback