Idag är det en Annandag!

Hej igen!
Har julen varit bra?
Eller ni mår illa efter alla julkorvar, köttbullar
 och skinka.
Jag är ingen julmatsälskare och klagar vart år
på att man skulle åkt till Thailand istället.
Ja, varför sån hysteri för en enda dag och en massa
matlagning i flera dagar och sedan när det är dags att äta på julafton
så är man trött på maten efter en runda.
Jag är det ivarje fall.

Julbordet borde förnyas för vi har ju ätit samma julbord i flera
decennier eller ännu längre.
Men jag kunde förstå denna lycka förr när man inte hade
möjlighet att förvara maten och slaktade under den
kallaste delen av året, då var det fest.
Men nu, jag vet inte alla maträtter på en gång i en enda röra.
Inte konstigt man mår dåligt.

Men den som blev dålig här i huset var vår dotters hund.
Som vi lovat att ta hand om medans de hälsar på släkten.
Inatt fick hon sova i tvättstugan efter att ha varit lite dålig i magen.
Hon verkade piggare på kvällen men det var ingen vacker
syn som mötte oss i morse.
Att en liten hund kan innehålla så mycket skit och
spyor, det hade jag ingen aning om.
Det blev att stoppa henne i duschen och
att sanera tvättstugan.
Bara det inte smittar på oss.
Jag svalde 3 vitpepparkorn och gav maken 3 också för säkerhetsskull.
det ska ju vara bra säger de som vet, skrock eller inte så hjälper det.

Annars har julen varit bra.
Barnen och barnbarnet var här
och var och varannan julklapp var till Elias förstås.
Vi ger inte varandra julklappar längre vi köper det vi behöver
istället så jag är nöjd endå. Det blir barnen som får
och vi av dem. I år fick vi upplevelser i julklapp.
Det lär ju vara årets julklapp och jag tycker det blir roligt
med något spännande att se fram emot.
En var en chokladprovningskväll, trevligt. Och
en annan en biljett till konserthuset med
ett helt gäng ståuppkomiker som uppträder, det ska bli kul.

Hoppas ni har haft det bra.
God fortsättning säger jag.
Nu ska jag titta till vår lille sjukling.



Berta och Moses



Kommentarer
Postat av: anneli

Det ligger mycket i det du säger. Äta samma saker i flera dagar är inget för mig heller, räcker väl en gång...i år blev det minimalt för min del, kom aldrig till det varma ens....vad trist med vovsen, stackarn....magsjuka är verkligen ingen höjdare...

Postat av: Anna

Ja men varför lagar man så mycket mat då...jag ÄR trött på den..men idag blir det sista svängen..så härligt med upplevelser..

2008-12-26 @ 12:42:26
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej! Om inte dottern vore så bestämd angående julbordet skulle vi skippa det helt. Nu försöker jag minska ner på antalet rätter varje jul och det går bara bra! Efter sillar, lax och jansson är det ingen som vill ha varmrätterna i alla fall!

Nu skickar jag alla rester med dottern hem förutom skinkan som man kan snutta på lite då och då.

Hoppas lilla jycken piggat på sig, inte kul att bli magsjuk!

Ha det fortsatt gott i helgerna som kommer

Kramen

2008-12-28 @ 14:03:33
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback