tulpaner

Mina tulpaner har slagit ut.
De som jag fick lökarna av trodde att tulpanerna skulle vara svarta.
 
Men de här var rätt söta de med.

Idag kom en ny tidning av Hus & Hem i brevlådan.
image861

I den fanns det ett drink tips, lämpligt nu till helgen.
På rabarber faktiskt. 
Jag har lite rabarbersaft kvar sedan förra året och
stjälkarna är komna upp en bra bit i rabatten.

image862
Tyvärr så blev bilden suddig hur jag än försökte.
Men här är receptet.

RABARBERDRINK

Krossad is.
6 cl outspädd rabarber saft.
3 cl vaniljvodka.
fruktsoda.

Stick i en rabarberstjälk
i varje drink.
  
image863

Ha det gott.

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Tack för den! Den där verkar god.. rabarber är så himla gott i alla dess rätter.
Det gör väl inget med suddighet.. ser vad det är och så trixar många oxså jag för att få bilden suddig:-)
Kramar o snart är det fredag igen..

Postat av: Christel

Låter gott. Som tur är har vi vaniljvodka hemma så den testar vi nu i helgen...säkert bra mot influensa

2008-04-25 @ 08:12:31
URL: http://kottenliv.blogspot.com
Postat av: annebelle

Rabarber är gott, inte minst med vanilj. Så den där drinken är nog inte så dum...Ha en fin helg.

2008-04-25 @ 22:14:34
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Carina

Lät inte tokigt det, måste jag komma ihåg tills våra rabarber tittar fram.

2008-04-25 @ 22:16:22
Postat av: Mia

Måste skratta åt mig själv...jag som tyckte det var fantastiskt att se mina knubbiga rabarberknoppar som just börjat sticka upp!

2008-04-26 @ 11:53:34
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback