Dagens

När jag kom hem idag så hade maken lagat mat.
Han hade gjort riktig potatismos med ugnsbakadfalukorv.
Det smakade riktigt gott och det är faktiskt ett utav de få recept som jag har tagit med mig
hemifrån. Min mamma brukade alltid göra den på det viset.

image404

För alla er som vill prova:
Snitta en falukorv så att den ändå håller ihop.
Skiva en gul lök och stek den mjuk.
häll på en burk hela tomater på löken.
Tryck in en ostbit mellan korv snitten.
Lägg korven i en ugnssäker smord form.
Häll lök och tomater över korven och ställ in i ugnen.

Brukar du också göra ugnsbakad falukorv.
Hur gör du din?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu börjar det likna en matblogg saliven rinner till.
Mums kram Ting...

2007-09-04 @ 22:29:25
Postat av: Pia

trevlig blogg, tack för titten,
jag gör min ugnstekta falukorv ungefär som du, men jag har senap runt hela korven och jag brukar lägga färska tomater och lök i formen innan den åker in, jättegott är det :)

Postat av: Vaniljis

Ungefär som du men trycker i lite bostongurka i korven med. Blir jättemumsigt.

2007-09-05 @ 05:15:42
URL: http://vaniljis.blogg.se
Postat av: Carina

Vilken karl du har!
Min kör pulvermos och stekt korv....då är jag inte nå hungrig :/
Ugnstekt falukorv gör jag som er ungefär men brukar ha skivad äpple och lök i en skåra och tomat och ost i nästa och varvar så.

2007-09-05 @ 22:37:47
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Svenastrid

Thanks for your enjoyable site, many good times had ja!

2009-06-25 @ 10:10:03
URL: http://svenastrid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback