Fredagsfräckisen

En liten fräckis på fredagen orkar ni väl med.


Lärarinnan i en småskoleklass frågade eleverna om det var någon som kunde rimma något fint och bra. Lilla Fritz räckte genast upp handen och sa:
- Jag gick ner vid stranden och ströva. Och vattnet det slog mig i röva.
Detta var inte riktigt vad lärarinnan tänkt sig. Hon frågade om det var någon mer som kunde, fast finare och bättre än Fritz.
Lilla Eva räckte upp handen och sa:
- Jag gick ner till stranden och titta och vattnet det slog mig på knäna.
- Men det rimmar ju inte, sa lärarinnan.
- Nej, sa Eva. Det gick inte så höga vågor den dagen heller.

image602

Så var det fredag igen och en ny helg framför oss.
Efter jobbet ska jag bara vara hemma och pyssla lite med ljusstakar
och gardiner. Jag ska sätta en pepparkaksdeg till på söndag också.
Det ska bli så skönt att få vara hemma själv för maken ska ut med
jobbet och äta julbord ikväll.
Och på söndag kommer dottern hem för att baka pepparkakor
med mig.

Vihörs ikväll.

Kommentarer
Postat av: Carina

Fräckisen var bra nu gäller det att komma i håg den också :/
I kväll ska jag ut med jobbargänget, vi ska äta julbord och se en julshow :)

Postat av: Anonym

För oss blir det pepparkakshusbakning imorgon tror jag kram Ting...

2007-11-30 @ 21:00:58
Postat av: Cissi

*skrattar* Den var bra!
Hoppas pepparkaksbaket blir lyckat!

2007-12-01 @ 10:57:56
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Letterfromusa

Hello, any body here???

2008-05-15 @ 13:06:15
URL: http://letterfromusa.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback