Fredagsfräckisen

Nu är det fredag igen men det var ett tag sedan som jag hade en fredagsfräckis här. Här kommer två stycken på samma tema, papegojor. Hoppa över dem om du är känslig.

image594


Tjallaren på en pinne.

Det var en kille som misstänkte att hans fru bedrog honom. Nu hade han kommit på en lysande ide. Han skulle köpa en papegoja som kunde berätta vad som försiggick i huset medan han var borta.
Han gick till djuraffären och sa att han ville ha en papegoja som kunde prata.

- Jag har bara en, sa expediten, och den är lite knepig.
- Spelar ingen roll, svarade killen, bara den kan prata.
- Jodå, försäkrade affärsinnehavaren, det är bara det att den inte har några ben.
- Inga ben? undrade killen. Hur sitter den då kvar på pinnen?
- Han slår staken ett varv runt pinnen.

Killen köpte papegojan. Allt var frid och fröjd, han frågade varje dag om något hade hänt. Men ingenting.
En dag när mannen kom hem och som vanligt frågade papegojan om något hade hänt, så fick han faktiskt ett svar:
- Ja, det kom en man på besök, sa papegojan.
- Jaså? Vad hände? frågade killen argt.
- Han började kyssa henne.
- Ja.. Och sen? frågade killen ännu argare.
- Sen började hon klä av sig, berättade papegojan.
- Ja.. och sen då? frågade killen, alldeles ursinnig.
- Jag vet inte, svarade papegojan.
- Vet inte? frågade killen, nu rasande.
- Nej, svarade papegojan, det var då jag fick stånd!

Tjenare Hasse!

En kvinna köpte en talande papegoja. Expediten i djuraffären varnade henne att fågeln kom direkt ifrån en bordell och hade ett mycket speciellt ordförråd. Kvinnan var inte det minsta pryd, så hon sade att det brydde hon sig inte om. När hon kom hem med buren och lyfte av skynket tittade sig papegojan omkring och sade:
- Nytt hus, ny madam!.
Då kom dottern i huset in genom dörren:
- Nya söta flickor! kraxade papegojan.
I samma ögonblick kom mannen i huset hem. Då sade papegojan:
- Samma gamla kunder! Tjenare Hasse!

Kommentarer
Postat av: Vaniljis

Kuliga!! :)

Postat av: Carina

Fräcka Fredag.....minns programet som
gick för masssor med år sen, värdelöst!
Dina stories däremot var skojiga, läser
dem nu och har glömt dem om 30 minuter,
suck suck! Önskar en skön fredagskväll :-)

2007-11-23 @ 14:26:01
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: Paula

Haha, samma gamla kunder...haha
Jag är bara i början av att gå igenom allt gammalt material från mor och mormor. Dagböcker, foton, gamla dokument, ja jösses, som jag släpat runt under åren. Samma kartonger som följt mig i över tjugo år nu, mamma gick bort 1981...och nu finns ingen kvar som kan berätta om alla människor som jag har på foton!
Önskar dig en trevlig helg, här har det kommit nysnö, allt är vackert o vitt/Kram

2007-11-23 @ 17:44:52
URL: http://paulaz.se
Postat av: Carina

Den första historien drog min manliga kollega för gubbsen idag innan de sällade sig till damerna igen...de rackrana ;)

2007-11-23 @ 19:27:09
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Mia

Härligt att få skratta till dina fredagsfräckisar igen!! *S*

2007-11-24 @ 10:05:03
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Ilyastina

God bless you

2008-09-22 @ 09:05:04
URL: http://ilyastina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback