Utmanad

Jag har blivit utmanad av AnCa att lägga in tre favorit saker som
talar om vem jag är.
Jag tänkte först på bilarna, men de har ju alla sett nu så det hade väl
inte varit så spännande. Sedan funderade jag över om jag hade någon sak
som jag inte kunde vara utan. Men jag tror inte det är något som inte
är oersättligt inne i huset för mig. Men jag tycker mycket om mitt hus och trivs
hemma, kan känna när man är på semester ibland att jag längtar hem.
Därför blev det också bilder på mitt hem.
image205

Så här ser dammen och uterummet ut på kvällen. Från uterummet kommer man ut på ett stort trädäck
som jag kan sola på hela dagen om jag vill. Trädäcket är byggt så det går över dammen en bit, så man
får en brygg känsla. Se också den lilla bron som leder ut till gräsmattan. Tyvärr har hägern tagit nästan
alla våra guldfiskar, men grodor är det gott om. Här sitter vi på kvällen ibland med ett glas vin och kopplar av.

image206

Den öppna spisen tycker jag om för jag är så frusen av mig. Jag överlever nog inte de kalla blåsiga
vintrarna utan den.

image207

Lika så bastun, men här sitter vi länge ibland och löser världsproblem. Den är toppen när man är
förkyld också. Det är bara att hälla i lite eukalyptus extrakt i vatten rännan tillsammans med vatten
så känner man hur det ränsar alla bihålor.

Hoppas du blev nöjd AnCa. Kanske fick du och alla andra en liten inblick i mitt liv. Skulle va kul att
se vad Think Twice, Carola och Helen skulle lägga in. Ja, jag tar mod till mig och utmanar er.

   

Kommentarer
Postat av: Think Twice

Hm...intresant *utmaning*...känns lite svårt så här på studs, men får jag fundera några dagar så får vi se vad jag kan åstadkomma:)
Snygg öppen spis...det är så himla mysigt och sitta och titta på..speciellt kalla vinterdagar när kylan biter ute!
/Kram

Postat av: Ninni

Jättefint...allt det där utom bastun är jag ju beredd att ge upp nu!
Kommer att kännas konstigt, men det går säkert bra..kram

2007-05-30 @ 07:21:49
Postat av: anca

Åh så kul att få se lite mer av ditt hem! Uterummet liknar det vi har, förutom det där med dammen som låter så mysigt! Älskar oxå öppna spisar! Vi har satt in braskamin i våran, inte så snyggt men värmer gott när man är lite frusen!!!Är det i bastun man löser problemen, då önskar jag en sån åt mig själv och alla andra!
Jag är sååå nöjd, kul att du antog utmaningen!
Kramisar AnCa

2007-05-30 @ 09:46:43
URL: http://puppylove.blogg.se/anca/
Postat av: Carola

Vilka fina bilder och fint hem du har. Får se om jag klara av utmaningen..behöver lite tid och fundera.

2007-05-30 @ 11:02:29
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Pialotta

Bastu jag tackar jag.. hur härligt är inte det..
Vackert hem du har:-)
(Kram)

2007-05-30 @ 12:58:43
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Helen

Vilka fina bilder, tjusig spis det ser så mysigt ut. Gillar verkligen uterummet med damm/bro, det har ni lyckats med

2007-05-30 @ 22:24:06
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Paula

Jag fnular just nu med samma frågor...Först tänkte jag på vedspisen, bastun och trädgården, sen kom jag på att det är ju allt det jag snart lämnar bakom mig...
får visst fnula vidare,

2007-06-05 @ 17:50:08
URL: http://paulaz.se
Postat av: Fabianagnes

Nice site - pity you have to go to such lengths to moderate it.

2008-10-14 @ 08:57:47
URL: http://fabianagnes.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback