Promenad

Nu har vi varit ute med Moses i över en timme.
Så soligt och aldeles vind stilla.
Det är bara en sak man retar sig på
och det är att det ser så skräpigt ut i kommunen.
Plastpåsar och plastförpackningar överallt.
Dåligt underhåll av rabbatter.
Jag tycker det blir sämre och sämre för vart år.
Efter det att vi har börjat sortera vårt avfall så noga,
så har det blivit mer skräp som ligger överallt.
Jag vet inte om det beror på att sopgubbarna
slarvar när de tömmer kärlen eller om detär folk som
slänger skräpet i naturen. För i vår kommun får du
betala för restavfall och komposterbart avfall.
Hur ser det ut där du bor?
Nej, nu ska jag ta ett glas vin på altanen och
se om jag ser den stora grodan som bor i vår damm.

Kommentarer
Postat av: Helen

Trevligt att du gillar min sida o bra recept kan man aldrig få för många av:)
Ha en fortsatt trevlig kväll.

Postat av: Think Twice

Tjing.....
Här skräpar dom ner precis överallt, känns som folk bara står rakt upp och ner och slänger det dom har för händerna..suck :(
För att inte prata om stränderna så mycket det ligger där å skräpar, men inget förvånar en värst mkt längre, nu hade där varit ett gäng och grillat korv på stranden och brasan räckte tydligen inte till så dom elda upp bryggan med som ligger på stranden för vinterförvaring/låg där.
Det jag har efter inlägget...teckensnittet har jag laddat ner på internet och sen gjort i ett fotoprogram och därefter läggs det in som en vanlig bild....man kan ha det permanent med, men jag får det inte riktigt där jag vill då....får klura lite till på det:)
Ojoj det blev visst en hel roman:))
/Kram

2007-05-23 @ 22:51:04
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Junitjej

Grattis!! Du svarade rätt!
http://junitjej.blogg.se/1179935415_dags_igen.html

2007-05-24 @ 12:33:29
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Paula

Jag retar mig mest av allt på allt gammalt skrot som ligger djupt inne i skogarna! Halva bilar, cyklar, pytsar och däck, helt otroligt hur dom har kunnat hamna där!
Här i byn får skolungdomarna under en städdag gå o plocka upp allt som slängts i dikena längs vägen, tror det är ganska rättvist, det är nog dom själva som skräpat ner...
Jag är själv en slarver av stora mått, men ute i naturen där gäller andra regler, hihi, plockar t-om med mig varenda fimp hem om jag röker utomhus...
Ha en fin helg/Kram

2007-05-24 @ 14:04:18
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback