Utmaning från Carola

De här frågorna hittade jag hos Carola

» Hur länge har du bloggat? ~ Jag har bloggat i 2½ månad.
» Hur började du? ~ Det började med att jag letade sidor om heminredning. Då visste jag inte vad en blogg var. Jag hittade en sida som jag tyckte var mysig att titta in på. Det var Saravillfara som jag hade hittat.  Var gång jag var inne så hade det hänt något nytt. Jag blev förstås nyfiken och det tog ett tag innan jag såg att man kunde skriva ett inlägg. Jag frågade henne om vem som helst kunde göra en blogg och om det var svårt. Hon skrev alltid snälla komentarer tillbaka och uppmuntrade mig att prova på. Det gick nog ett par veckor innan jag vågade, och sedan funderade jag på vad jag skulle skriva om, och vem som ville läsa det. Nu är det svårt att slita sig och så många trevliga människor det finns där ute, jag har fått så mycket tillbaka, inte minst en massa tips och hjälp. Det är otroligt.
» Vilka bloggar är dina favoriter? ~ Jag gillar att gå in på bloggar med heminredning, mode däremot får man nog av ändå på annat håll. Sedan är det många som har blivit som vänner här, man bryr sig om dem och saknar dem om de inte hör av sig på ett tag.
» Hur mycket tid lägger du ner på din blogg? ~ Ibland blir det ett par timmar, tiden bara flyger iväg och man får lite dåligt samvete då. Andra dagar har man inte den tiden men det brukar bli någon rad i alla fall.
» Vad gör att du fastnar för en blogg? ~ Om man känner att man har fått kontakt med någon, eller att man får många idéer när man tittar runt där.


Ta gärna dessa frågor med dig till din blogg.

Ha det gott.


Kommentarer
Postat av: Carola

Kul att du antog utmaningen. Ja, det är klart att du är en av mina bloggvänner nu. Kram.

Postat av: Ninni

Jag har ju bloggat görlänge känns det som, men jag startade i Juli 2005!
Ibland blir det mycket skrivande och ibland har jag total bloggtorka!
Men det är svårt att slita sig..jag har fått vänner, pratar i telefon med två..mejlar med flera!
Och så pratar jag på MSN med några!

Ha en riktigt skön dag, kram

2007-03-22 @ 07:42:56
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Stina

Tack, vännen!

Så roligt att du vill titta in till mig. Kramar Stina

2007-03-22 @ 08:58:19
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Carola

Då har du och jag bloggat ungefär lika länge.

2007-03-22 @ 17:54:42
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Think Twice

Visst är det kul att blogga, jag har bloggat snart 1 år nu och det var dottern som inspirera mig till detta!
Håller med ovanstående att bloggtorka får man itid och otid dock!
Ha det gott/Sussi

2007-03-22 @ 19:00:00
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Kaffebönan /Pialotta

Jag har bloggat ett år cirka.. haft ett antal andra bloggar innan jag bestämde mej för blogg.se
Gillar bara inte att man inte kan sätta in högerklickskydd här.. har försökt med alla de skript, men..
Foton på nära o kära sätter jag inte in här och om jag gör det någon gång så tar det inte lång tid föään jag tar bort dessa igen.
Allt kan hända här i den här världen så man får vara på sin vakt mot otäckingar som finns överallt.. nu tänker jag mest på de som stjäl foton på barn.. man vet aldrig var de hamnar.
Visst hittar man sina favvisar i bloggvärlden, alla bloggar olika, finns väldigt många heminredningsbloggare, så det och modeblogg tar jag avstånd från i mina skriverier.. blandar friskt tar o ger.. sån är jag. Hjälpreda.. javisst.. kan själv behöva den så varför inte.
Ha de nu kalas o va rädder om dej i vinden.
Tjing o kram på dej

2007-03-22 @ 20:38:24
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Jonahjessica

Very interesting and informative site! I am looking for information on the history of textile and resilient floor coverings. If anybody can help, please let me know. Thanks!

2008-09-15 @ 10:23:15
URL: http://jonahjessica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback